UM Zielona Góra: Instrukcja rezerwacji wizyty w Wydziale Komunikacji
Poniżej instrukcja dostępu do systemu rezerwacyjnego w celu umówienia wizyty w Wydziale Komunikacji
**1. **Rezerwacja terminu wizyty w Urzędzie Miasta Zielona Góra za pośrednictwem strony internetowej
rezerwacja.zielona-gora.pl/
dotyczy wyłącznie Wydziału Komunikacji.
**2. **Kto może skorzystać z systemu rezerwacji i jakich spraw dotyczy rezerwacja wizyty:
System rezerwacyjny umożliwia Mieszkańcom Miasta oraz przedsiębiorcom mającym siedzibę w Zielonej Górze usprawnienie obsługi poprzez wybór dogodnych terminów na osobiste załatwienie w siedzibie Wydziału Komunikacji spraw:
**1) **rejestracji pojazdu nowego, sprowadzonego lub zakupionego na terytorium RP;
**2) **wymiany dowodu rejestracyjnego oraz tablic rejestracyjnych z wyróżnikiem FZI dla mieszkańców Dzielnicy Nowe Miasto,
**3) **odbioru dowodu rejestracyjnego;
**4) **pozostałych sprawy z zakresu rejestracji pojazdu (wymiany dokumentów, zmiany, demontażu pojazdu, wpisu: hak, LPG etc.);
**5) **praw jazdy (profil kandydata na kierowcę, wymiany, zmiany, odbioru);
**6) **zgłoszenie zbycia/nabycia pojazdu.
**3. **Jak technicznie zarejestrować termin wizyty w Wydziale Komunikacji:
**1) **wymagania techniczne systemu rezerwacji:
**a) **połączenie z siecią Internet (dostęp do danych komórkowych w przypadku smartfona),
**b) **przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie na ekranie komputera serwisów stron www zgodnych ze standardami HTML5, CSS3 i ECMAScript 6;
**2) **aby zarezerwować wizytę, należy :
**a) **wejść na stronę internetową
**b) **wybrać właściwą usługę,
**c) **wybrać termin wizyty,
**d) **wpisać dane właściciela oraz pełnomocnika, jeśli został ustanowiony
**e) **wpisać nr rejestracyjny pojazdu lub 5 ostatnich cyfr nr VIN pojazdu (jeśli usługa dotyczy wybranych usług z zakresu rejestracji pojazdu),
**f) **zatwierdzić powyższe dane przechodząc do zakładki PRZEJDŹ DO PODSUMOWANIA,
**g) **wpisać dane rezerwującego (w tym wymagany adres e-mail i nr telefonu),
**h) **zapoznać się i zaakceptować regulamin (instrukcję);
**i) **wysłać rezerwację.
**3) **po wykonaniu czynności z pkt 1 do rejestrującego wizytę, na podany adres email jest wysłane potwierdzenie rezerwacji
**4. **Ilość rezerwacji, terminy i godziny wizyt:
**1) **jedna rezerwacja internetowa upoważnia do załatwienia tylko jednej sprawy; każda kolejna sprawa wymaga ponownej rezerwacji internetowej;
**2) **rezerwacji internetowej można dokonywać z maksymalnie 60-dniowym wyprzedzeniem;
**3) **terminy wizyt w ramach systemu rezerwacji są związane z godzinami obsługi interesanta w Wydziale Komunikacji:
**a) **poniedziałek od 7:30 do 16:30,
**b) **wtorek -od 7:30 do 15:00,
**c) **środa - piątek od 7:30 do 14:30;
**4) **rejestrujący wizytę podczas procesu rezerwacji podaje adres e-mail oraz nr telefonu, które powinny należeć do osoby, której dotyczy wizyta;
**5) **umówiony interesant jest kierowany do stanowiska obsługi przez pracownika Wydziału Komunikacji;
**6) **osoby, które nie mogą skorzystać z rezerwacji internetowej (z przyczyn technicznych) proszone są o kontakt telefoniczny z Wydziałem Komunikacji pod nr 68 4564 903 lub 68 4564 903 906.
**5. **Anulowanie, odrzucenie, przeoczenie terminu rezerwacji:
**1) **rezerwujący wizytę ma możliwość anulowania rezerwacji poprzez zakładkę w wiadomości mailowej wysłanej po zatwierdzeniu rezerwacji oraz obowiązek anulowania rezerwacji po podjęciu decyzji o zrezygnowaniu z terminu wizyty;
**2) **zabrania się dokonywania rezerwacji terminów w celu ich dalszego przekazywania (w tym odstąpienia lub odsprzedania);
**3) **administrujący systemem rezerwacji odrzuca rezerwację w przypadku, gdy stwierdzi, iż rejestrujący wizytę podał fikcyjne dane dot. nr rejestracyjnego lub 5 ostatnich cyfr nr VIN (np. 00000) lub w przypadku gdy wybrana została niewłaściwa usługa;
**4) **stwierdzenie niezgodności danych dotyczących pojazdu i właściciela zgłoszonych przy rezerwacji od podanych osobiście podczas umówionej osobistej wizyty, skutkuje odmową bezpośredniej obsługi interesanta ;
**5) **przeoczenie terminu wizyty nie upoważnia do skorzystania z systemu rezerwacji poza obowiązującą instrukcją.
**6. **Ochrona danych osobowych
Skorzystanie z systemu rezerwacji wiąże się z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych, tj. adresu e-mail, opcjonalnie również numeru telefonu przez Urząd Miasta Zielona Góra, ul. Podgórna 22, 65-424 Zielona Góra - w celu rezerwacji terminu wizyty w Wydziale Komunikacji i jej obsługi a docelowo w celu realizacji usług publicznych w zakresie rejestracji pojazdów lub praw jazdy. Skorzystanie z systemu rezerwacji wiąże się również z wyrażeniem zgody na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji dotyczącej rezerwacji wizyty. Administratorem tak zebranych danych osobowych jest Prezydenta Miasta Zielona Góra, ul. Podgórna 22, 65-424 Zielona Góra. Dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w systemie rezerwacji w celu realizacji procesu internetowej rezerwacji wizyt i nie będą przekazywane innym odbiorcom. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści jej danych oraz możliwość ich poprawiania.
Podanie danych jest dobrowolne , choć niezbędne w celu rezerwacji terminu wizyty.
Urząd Miasta Zielona Góra,
zielona-gora.pl/PL/971/7841/Instrukcja_rezerwacji_wizyty_w_Wydziale_Komunikacji/
Autor: krystian