Dzisiaj trudno sobie wyobrazić wykonywanie obowiązków służbowych bez dobrej jakości urządzeń mobilnych. Od momentu pojawienia się pierwszych smartfonów na rynku stanowią one podstawowe wyposażenie pracowników, które zapewnia wygodne narzędzie komunikacyjne, ale również narzędzie przydatne w pracy biurowej. Przed zakupem smartfona do firmy warto jednak zwrócić uwagę na kilka parametrów, które determinują jego przydatność w biznesie. Zatem jak wybrać smartfona do pracy?
Smartfon do pracy: dual SIM
Użytkowanie smartfona do celów prywatnych zazwyczaj nie wymaga obecności funkcji dual SIM, jednak w przypadku telefonu służbowego jest to nieocenione udogodnienie. Możliwość swobodnego przełączania się z karty służbowej na prywatną pozwala korzystać z jednego, firmowego smartfona bez konieczności noszenia przy sobie dwóch urządzeń jednocześnie. Smartfony z dual SIM są atrakcyjne również dla osób prywatnych – pozwalają rozszerzyć pamięć wewnętrzną telefonu z pomocą karty pamięci.
Smartfon do pracy: procesor
Wypełnianie obowiązków służbowych spoza biura wymaga elastyczności, płynnego przepływu informacji i ich bieżącej analizy, dlatego też przy wyborze smartfona do pracy warto zwrócić uwagę na wydajność procesora. Pojemna pamięć RAM na poziomie 6 lub 8GB pozwala na skoordynowaną pracę telefonu nawet przy korzystaniu z kilku aplikacji jednocześnie. Warto również zainwestować w urządzenia mobilne z obszerną pamięcią wewnętrzną pozwalającą na zapisywanie tysięcy plików multimedialnych niezbędnych w pracy.
Smartfon do pracy: bateria
Komfortowe użytkowanie telefonu służbowego nie będzie możliwe bez pojemnego akumulatora, który zapewni długi okres pracy urządzenia na jednym cyklu ładowania. Co prawda można zaopatrzyć się w powerbanka czy ładowarkę indukcyjną, jednak trzeba pamiętać o ich obecności w torbie służbowej. Wytrzymała bateria pozwala znacznie sprawniej korzystać z nowoczesnych funkcji smartfona bez obaw, że w najważniejszym momencie poziom baterii sięgnie zera.
Smartfon do pracy: ekran i obudowa
Wybierając smartfona do pracy warto również bliżej przyjrzeć się designowi i jakości wykonania obudowy oraz ekranu. Telefon służbowy utrzymany w minimalistycznej stylistyce powinien dobrze się sprawdzić, podobnie zresztą jak ekran o przekątnej ok. 6 cali. Dobrym rozwiązaniem będzie również wyposażenie smartfona w dodatkowe akcesoria ochronne takie jak szkło hartowane czy etui, które zabezpieczą urządzenie na wypadek uszkodzeń mechanicznych.
Smartfon do pracy: co wybrać?
Oferta smartfonów dostępnych na rynku nie ułatwia wyboru najlepszego smartfona do pracy. Wielu przedsiębiorców stawia na niezawodność iPhone’ów. Urządzenia mobilne Apple od lat usprawniają pracę w przedsiębiorstwach na całym świecie, co warto wziąć pod uwagę przy zakupie telefonu służbowego. Warto zaznaczyć, że nawet w przypadku awarii iPhone’a nie trzeba się martwić o wysokie koszty naprawy, również gdy okres gwarancyjny u producenta już wygasł. W Warszawie i w kilku innych miastach w Polsce można dokonać naprawy iPhone’a. Użytkownicy smartfonów Apple zgłaszają się do pogwarancyjnych serwisów iPhone w sytuacjach kiedy potrzebna jest np. wymiana szybki iPhone XS czy gniazda ładowania. Na korzyść profesjonalnych serwisów iPhone przemawia coraz częściej spotykana możliwość skorzystania z usługi door-to-door, czyli odesłania iPhone’a do punktu serwisowego na drugim krańcu Polski.