Inwestycja w marketing internetowy to najlepsze co możesz zrobić dla rozwoju swojej firmy. Nawet będąc właścicielem małej lokalnej firmy, warto pokazać się w sieci. Większość z potencjalnych klientów szuka usług czy produktów w Internecie, a dokładniej w wyszukiwarce Google, więc świetnym wyborem będzie promowanie za pomocą Google Ads. Co to jest? Na czym polega reklama w Google Ads? Jakie są korzyści z nią związane? Ekspert AdWords wyjaśnia poniżej.
Co to jest Google Ads?
Google Ads, wcześniej nazywany Adwords, to system stworzony przez Google, umożliwiający reklamowanie sklepów internetowych, stacjonarnych, produktów oraz usług w różnych miejscach w wyszukiwarce i nie tylko. Płatne reklamy Google Ads wyświetlają się zazwyczaj najwyżej lub w najbardziej widocznych miejscach. Z reklamy w Google Ads może skorzystać każda firma zarówno lokalna, jak i międzynarodowa. Mogą to być sklepy internetowe oferujące różne produkty, jak i biznesy proponujące usługi.
Najważniejsze korzyści z reklamy w Google Ads to:
Typy kampanii reklamowych w Google Ads
Google Ads oferuje duży wybór rodzajów reklam, dzięki temu możesz dopasować typ kampanii do swojej działalności oraz swoich potrzeb i założonego budżetu. Oto typy kampanii reklamowych w Google Ads:
- reklama widoczna na samej górze wyników wyszukiwania z wyboldowanym oznaczeniem Reklama.
- dzięki niej możesz promować swoje produkty w sekcji Google Zakupy.
- Google Ads posiada sieć niezliczonej ilość miejsc, w których wyświetla reklamy zazwyczaj w formie graficznej lub wideo, które dostosowują się wielkością i formatem do miejsca.
- dzięki niej możesz wyświetlić reklamę swojego sklepu, użytkownikom, którzy kiedyś byli na Twojej stronie, ale ją opuścili.
- wyświetlają się na początku lub na końcu filmu oraz innych miejscach w przestrzeni serwisu YouTube.
- system Gmail umożliwia promowaniu produktów i usług w zakładce Oferty.
Modele rozliczeń w Google Ads
Głównym sposobem rozliczania w Google Ads jest CPC (cost per click), czyli koszt za jedno kliknięcie. Chodzi dokładnie o to, że płacisz tylko wtedy gdy użytkownik wejdzie w Twoją reklamę. Stawkę CPC ustala się na zasadzie aukcji, na której licytuje się cenę za słowo kluczowe, na które będzie wyświetlać się reklama firmy.
Inne sposoby rozliczenia to:
- CPA (cost per action) - koszt za akcję wykonaną przez użytkownika, np. zapisanie się do newslettera.
- CPM (cost per mille) - koszt za 1000 wyświetleń reklamy.
- CPV (cost per view) - stosowany w przypadku reklamy na YouTube, jest to koszt za obejrzenie reklamy. Aby Google Ads mogło pobrać koszty użytkownik musi obejrzeć minimum 30 sekund reklamy lub całą, jeśli trwa krócej.
- ROAS (return on ad spend) - jest to kwota zwrotu z nakładów na reklamę (Google Ads optymalizuje CPC tak, aby uzyskać konkretny zwrot z nakładów).