Jakie korzyści może mieć firma, która działa w social media? Niezależnie od tego czy jest to Facebook, Instagram czy też LinkedIn korzyści są dość podobne. Wszystkie te korzyści prowadzą jednak do głównego celu jakim jest lepsza i efektywniejsza sprzedaż produktów lub usług firmowych. Warto jednak zastanowić się nad długoterminowymi korzyściami z obecności firmy w social media. Zapraszamy do lektury (więcej informacji znaleźć można również pod adresem https://in.48.media).

Rozpoznawalność marki

Jeśli firma działa wystarczająco długi czas w serwisach społecznościowych to będzie zdecydowanie lepiej postrzegana i łatwiej rozpoznawalna również poza sferą internetową. Należy na to zwrócić szczególną uwagę zwłaszcza teraz, gdzie firmy szczególnie narażone są ze względu na sytuację kryzysową na rynku. Agencje takie jak https://kryzysowy.marketing oferują profesjonalną pomoc online wszystkim przedsiębiorstwom dotkniętym takim kryzysem. Użytkownicy zapamiętają i skojarzą markę z przyjaznym podejściem do ich problemów, powiążą ciekawe porady i humor publikowany na profilu firmowym z konkretną marką oraz wykażą się większym zaufaniem w konsekwencji doprowadzając do częstszego wyboru danych produktów. Firma będzie sprawiała wrażenie otwartej dla klienta i będzie się dało ją lubić. Dystans między klientem a firmą będzie znacznie mniejszy, a firma wciąż będzie widziana jako profesjonalna w oczach użytkowników.

Lepsze możliwości rekrutacyjne i nowi kontrahenci

Jeśli firmie szczególnie zależy na tym, aby otrzymać oferty od doświadczonych pracowników to portal LinkedIn ma zdecydowanie rozbudowane możliwości pod tym względem. Duża część użytkowników LinkedIn obserwuje profile firmowe i liczy na to, że w przypadku pojawienia się interesujących ofert pracy zostanie o tym poinformowana. Podobnie wygląda kwestia zdobywania nowych kontrahentów, kontaktów biznesowych i inwestorów, którzy mogą pomóc w rozwoju firmy, dlatego obsługa Linkedin jest tak istotna.

Długoterminowe korzyści obecności firmy w social media

Społeczność skupiona wokół konkretnego tematu

Dużą zaletą serwisów społecznościowych jest to, że skupia ludzi o podobnych zainteresowaniach w grupach tematycznych. Jeśli grupa tematyczna będzie powiązana z ofertą firmy, gdzie ludzie będą w stanie dyskutować, wymieniać się poglądami, komentować posty zamieszczane przez firmę, to będzie to doskonałe miejsce, aby powstała silna społeczność, która będzie sobie nawzajem pomagać i służyć radą.

Lepsza pozycja w wyszukiwarce

Chociaż zdania się w tej kwestii podzielone to jednak trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że utrzymywanie poczytnego profilu firmowego w social media poprawia pozycję w wyszukiwarce Google. Linkowanie do wpisów na blogu firmowym oraz link do strony internetowej firmy ma z pewnością duże znaczenie w tego typu promocji. Ważne jest też to, że sam profil firmowy w serwisach społecznościowych będzie stanowił wyraźny i pozytywny sygnał dla osób poszukujących informacji w wyszukiwarce.