E-mail marketing to jedna z form marketingu bezpośredniego. Drogą komunikacji za pomocą poczty elektronicznej utrzymuje się właściwe relacje z klientami oraz dzięki temu można poprawić własną sprzedaż. Możliwości personalizacji komunikatów przez e-mail są praktycznie nieograniczone, co pozwala na stworzenie unikalnych i ciekawych koncepcji trafiających w konkretne gusta klientów, na przykład na podstawie tego co wcześniej zakupili lub kiedy ostatnio odwiedzili sklep. Precyzyjnie dobrana treść ma tutaj kluczowe znaczenie i klient zdecydowanie poczuje się wyróżniony.
Zalety E-mail marketingu
Jeśli szukasz firmy odpowiedzialnej i podchodzącej kompleksowo do potrzeb klienta to sprawdź ofertę na https://kryzysowy.marketing . Warto zaznaczyć, że koszty związane z tym typem marketingu są niewielkie. Z tego też względu wielu przedsiębiorców chętnie korzysta z takiej formy reklamy. Duże znaczenie ma również szybkość przekazu – wiadomości elektroniczne docierają od razu, klient na swoim smartfonie otrzymuje natychmiastowo powiadomienie o nowej wiadomości. Co dość istotne – ten typ marketingu nie jest ograniczony pod względem wielkości przedsiębiorstwa. Korzystają z niego zarówno małe firmy, jak i wielkie korporacje. Co oznacza jedno – skalowalność, która doskonale wkomponowuje się w dowolną branżę i wielkość firmy. Należy również wspomnieć na koniec o bardzo dobrej możliwości mierzenia skuteczności zastosowanego marketingu. Wiadomo ile wiadomości zostało wysłanych, ile zostało odczytanych, ile osób kliknęło w link w wiadomości, co ich najbardziej zainteresowało oraz jak to wszystko przełożyło się na konkretną sprzedaż produktów lub usług.
Jak zacząć reklamować swoje usługi i produkty poprzez e-mail marketing?
Prosta odpowiedź – skorzystaj z oferty dobrej agencji marketingowej, która zatroszczy się o odpowiednią infrastrukturę i przygotuje treść oraz szablony do wybranych kontaktów, a następnie zajmie się masową wysyłką wiadomości reklamowych. Ważne jest też to, aby firma z jaką zawiążemy współpracę posiadała odpowiednią infrastrukturę, która zagwarantuje nam, że nasze wiadomości e-mail nie trafią do spamu.
Warto jeszcze dodać, że e-mail marketing jest skuteczny z prostego względu – osoby same decydują, że chcą udostępnić swój adres poczty elektronicznej, aby być poinformowanym o nowych promocjach i innych aspektach związanych z daną marką lub firmą. Z tego też względu może być on niezwykle skuteczny i w połączeniu z innymi formami reklamy może być świetną metodą, aby przypomnieć klientowi o ofercie.