Zakończył się etap weryfikacji zadań zgłoszonych w ramach Zielonogórskiego Budżetu Obywatelskiego 2022. Właściwe Departamenty Urzędu Miasta Zielona Góra oraz komisja ds. konsultacji i budżetu obywatelskiego przy Radzie Miasta dokonały oceny formalnej i merytorycznej 43 zadań zgłoszonych przez mieszkańców.
W trakcie weryfikacji analizowano przede wszystkim zgodność z obowiązującymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego, ogólnodostępność, celowość oraz możliwość wykonania technicznego w ciągu jednego roku budżetowego. Sprawdzano również zgodność zgłoszonych zadań z obowiązującymi przepisami prawa.
Wszystkim mieszkańcom, których projekty uzyskały negatywną ocenę i nie zostały dopuszczone do głosowania, przysługuje prawo odwołania się od tej decyzji, poprzez wniesienie pisemnego odwołania do Prezydenta Miasta w terminie 6-10 grudnia 2021r. Część zadań oceniono negatywnie z sugestiami zespołu dla wnioskodawcy, umożliwiającymi poprawienie zgłoszenia w odwołaniu do Prezydenta Miasta. Dzięki temu część zgłoszeń ma jeszcze duże szanse na pozytywne rozpatrzenie i włączenie do etapu głosowania.
Większość zadań ocenionych negatywnie została odrzucona na podstawie kryterium czasowego z uchwały Rady Miasta - wymogu aby zadania były obiektywnie możliwe do realizacji w roku budżetowym. Dotyczy to głównie zadań wymagających stworzenia od podstaw skomplikowanej dokumentacji. Przykładowo średni czas sporządzenia dokumentacji projektowej dla dróg wynosi w Urzędzie Miasta ok 1,5 roku, a wraz z realizacją inwestycji – 685 dni.
Odwołanie należy dostarczyć osobiście do Urzędu Miasta Zielona Góra przy ulicy Podgórnej 22 lub wysłać jego skan na adres mailowy:
Wszystkim mieszkańcom, których projekty uzyskały negatywną ocenę i nie zostały dopuszczone do głosowania, przysługuje prawo odwołania się od tej decyzji, poprzez wniesienie pisemnego odwołania do Prezydenta Miasta w terminie 6-10 grudnia 2021r. Część zadań oceniono negatywnie z sugestiami zespołu dla wnioskodawcy, umożliwiającymi poprawienie zgłoszenia w odwołaniu do Prezydenta Miasta. Dzięki temu część zgłoszeń ma jeszcze duże szanse na pozytywne rozpatrzenie i włączenie do etapu głosowania.
Większość zadań ocenionych negatywnie została odrzucona na podstawie kryterium czasowego z uchwały Rady Miasta - wymogu aby zadania były obiektywnie możliwe do realizacji w roku budżetowym. Dotyczy to głównie zadań wymagających stworzenia od podstaw skomplikowanej dokumentacji. Przykładowo średni czas sporządzenia dokumentacji projektowej dla dróg wynosi w Urzędzie Miasta ok 1,5 roku, a wraz z realizacją inwestycji – 685 dni.
Odwołanie należy dostarczyć osobiście do Urzędu Miasta Zielona Góra przy ulicy Podgórnej 22 lub wysłać jego skan na adres mailowy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.