I. Rejestracja stanu cywilnego- jeżeli zdarzenie nastąpiło w Zielonej Górze bądź w gminie Świdnica
1. Bezpośrednia obsługa interesantów odbywa się po uprzednim umówieniu terminu wizyty w urzędzie:
telefonicznie:
1) sporządzenie aktu zgonu - tel. 68 45 64 946 lub 68 45 64 943,
2) sporządzenie aktu urodzenia - tel. 68 45 64 942 lub 68 45 64 945,
3) sporządzenie zapewnień do ślubu cywilnego lub konkordatowego tel. 68 45 64 943 lub 68 45 64 945.
emailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tylko w wyniku indywidualnego umówienia się interesanci będą przyjmowani bezpośrednio w Urzędzie Stanu Cywilnego (ul. Grottgera 7) w godzinach:
1) od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 do 14.00;
2) w soboty tylko rejestracja zgonów w godzinach od 8.30 do 11.00.
2. Osoby posiadające profil zaufany, podpis osobisty, podpis kwalifikowany zachęcamy do załatwiania spraw przez ePUAP.
3. Linki do druków
- wniosek o odpisy aktu stanu cywilnego
https://bip.zielonagora.pl/procedury/3/232/UZYSKANIE_ODPISU_AKTU_STANU_CYWILNEGO/
- wniosek o transkrypcje:
https://bip.zielonagora.pl/procedury/3/95/TRANSKRYPCJA_ZAGRANICZNEGO_ODPISU_AKTU_STANU_CYWILNEGO_DO_POLSKIEGO_REJESTRU_STANU_CYWILNEGO/
4. Opłatę skarbową za odpisy (skrócony, wielojęzyczny - 22 zł, zupełny 33 zł), za transkrypcję (50 zł) uzupełnienie transkrybowanego aktu (39 zł) należy uiścić na konto bankowe Urzędu Miasta Zielona Góra: PKO BP nr 83 1020 5402 0000 0002 0248 5258 a potwierdzenie dokonania opłaty załączyć do wniosku.
5. Wnioski w wersji papierowej mogą być składane:
- do skrzynki w holu budynku urzędu przy ul. Podgórnej 22 (poza sprawami wymagającymi osobistego załatwienia),
- pocztą tradycyjną.
6. W pozostałych ważnych sprawach kontakt telefoniczny do USC: 68 45 64 944 lub 68 45 64 949.
II. zameldowania, wymeldowania, Dowody osobiste
1. Bezpośrednia obsługa interesantów odbywa się po uprzednim umówieniu terminu wizyty w urzędzie:
telefonicznie:
1) w sprawie dowodów osobistych – tel. 68 475 18 34,
2) w sprawach zameldowań, wymeldowań, zaświadczeń z ewidencji ludności – tel. 68 475 18 23,
Tylko w wyniku indywidualnego umówienia się interesanci będą przyjmowani bezpośrednio w Wydziale Spraw Obywatelskich (ul. Grottgera 7) od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 do 14.00
2. Osoby posiadające profil zaufany, podpis osobisty, podpis kwalifikowany zachęcamy do załatwiania spraw przez ePUAP.
Na stronie https://obywatel.gov.pl/
3. Link do kart usług wydziału: https://bip.zielonagora.pl/procedury/3/wydzial/5/
4. Informacja w pozostałych ważnych sprawach realizowanych przez wydział - 68 475 1822,
email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
5. Wnioski w wersji papierowej mogą być składane:
- do skrzynki w holu budynku urzędu przy ul. Podgórnej 22 (poza wnioskami o dowód osobisty!)
- pocztę tradycyjną.
III. prawA jazdy, dowody rejestracyjne, inne dokumenty komunikacyjne
1. Wydział Komunikacji obsługuje bezpośrednio interesantów (ul. Sienkiewicza 8a) po wcześniejszym umówieniu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
na email
2. Realizowane są zadania w zakresie rejestracji pojazdów sprowadzonych zza granicy, nowych i zarejestrowanych w kraju.
3. Wydawane są wcześniej zamówione dowody rejestracyjne, prawa jazdy, tablice rejestracyjne i wtórniki.
W tym celu interesanci wysyłają email z określeniem sprawy, jaką chcą załatwić wraz ze skanami dokumentów na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
4. Zgłoszenia nabycia i zbycia pojazdów obsługiwane są poprzez platformę ePUAP lub tradycyjną pocztą.
IV. SPRAWY BUDOWLANE: POZWOLENIA NA BUDOWĘ, ZGŁOSZENIA ROBÓT
1. Biuro Administracji Budowlanej przyjmuje wnioski poprzez:
- skrzynkę w holu budynku urzędu przy ul. Podgórnej lub wyznaczone miejsce obsługi interesantów na parterze na ul. Podgórnej 22 w przypadku obszernej dokumentacji
- pocztą tradycyjną,
- e-PUAP
2. Przy braku informacji o odstąpieniu od odwołania się od decyzji przez stronę nie ma możliwości uznania, że decyzja jest ostateczna. Inwestor jest informowany, że może we własnym zakresie uzyskać od stron niezbędne oświadczenia. Przy zapoznaniu się ze zgromadzonym materiałem wysyłane są zdjęcia lub skany przez pocztę e-mail.
Inwestor może uzupełnić swoją dokumentację w niezbędnym zakresie wynikającym z wydawanych postanowień.
3. Po telefonicznym umówieniu się – nr tel. 68 45 64 514- możliwe jest osobiste odebranie dokumentacji lub decyzji w wyznaczonym miejscu obsługi na parterze na ul. Podgórnej 22, które jest przygotowane do bezpiecznego przyjęcia interesantów
4. Decyzje wysyłane są tradycyjną pocztą lub wydawane po telefonicznym umówieniu się.
5. Link do wzorów wniosków i kart usług publicznych https://bip.zielonagora.pl/procedury/3/wydzial/1/
6. Informacja tel. 68. 68 45 64 514, email rozwojmiasta @um.zielona-gora.pl.
V. ochronA środowiska
1. Działania urzędu w wykonaniu zgłoszeń o zamiarze usunięcia drzew są w dużej części realizowane zdalnie, po przesłaniu dodatkowej dokumentacji (fotograficznej). Protokoły zgłoszeń są przesyłane drogą mailową Dla usprawnienia realizacji zadań DR-OS, przeprowadzane są oględziny w terenie, bez udziału strony (z poinformowaniem strony).
2. Biuro Ochrony Środowiska przyjmuje wnioski przez:
- skrzynkę w holu budynku urzędu przy ul. Podgórnej lub wyznaczone miejsce obsługi interesantów na parterze na ul. Podgórnej 22 w przypadku obszernej dokumentacji
- pocztę tradycyjną,
- e-PUAP
3. Przy braku informacji o odstąpieniu od odwołania się od decyzji przez stronę nie ma możliwości uznania, że decyzja jest ostateczna. Inwestor jest informowany, że może we własnym zakresie uzyskać od stron niezbędne oświadczenia. Przy zapoznaniu się ze zgromadzonym materiałem wysyłane są zdjęcia lub skany przez pocztę e-mail.
Inwestor może uzupełnić swoją dokumentację w niezbędnym zakresie wynikającym z wydawanych postanowień.
4. Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji wysyłane są tradycyjna pocztą lub poprzez e-Puap.
5. Link do wzorów wniosków i kart usług publicznych https://bip.zielonagora.pl/procedury/3/wydzial/13/
6. Informacja w pozostałych ważnych sprawach realizowanych przez Biuro Ochrony Środowiska
tel. 68 47 55 650, email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
VI. ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE
1. Biuro Zagospodarowania Przestrzennego przyjmuje wnioski poprzez:
- skrzynkę w holu budynku urzędu przy ul. Podgórnej 22 lub wyznaczone miejsce obsługi interesantów na parterze na ul. Podgórnej 22 w przypadku obszernej dokumentacji,
- pocztą tradycyjną,
- e-PUAP.
2. Przy braku informacji o odstąpieniu od odwołania się od decyzji przez stronę nie ma możliwości uznania, że decyzja jest ostateczna. Inwestor jest informowany, że może we własnym zakresie uzyskać od stron niezbędne oświadczenia. Przy zapoznaniu się ze zgromadzonym materiałem wysyłane są zdjęcia lub skany przez pocztę e-mail.
Inwestor może uzupełnić swoją dokumentację w niezbędnym zakresie wynikającym z wydawanych postanowień.
3. Decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wysyłane są tradycyjna pocztą lub poprzez e-PUAP
4. Link do wzorów wniosków i kart usług publicznych https://bip.zielonagora.pl/procedury/3/wydzial/39/
5. Informacja tel. 68 45 44 655 email rozwojmiasta @um.zielona-gora.pl
VII. Działalność gospodarcza
1. Sprawy dotyczące przedsiębiorców załatwiane są poprzez skrzynkę w holu budynku urzędu przy ul. Podgórnej 22 z wyłączeniem spraw dotyczących Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) dot. m.in. założenia, zawieszenia , wznowienia, wykreślenia firmy lub dokonania zmian.
2. Sprawy dotyczące CEIDG z uwagi na konieczność potwierdzenia tożsamości osoby składającej wniosek (stwierdzenie czy wniosek złożony został przez osobę uprawnioną) nie mogą być realizowane za pomocą skrzynki w holu Urzędu czy też poprzez e-mail, ale wyłącznie poprzez: specjalnie dedykowaną dla przedsiębiorców platformę www.firma.gov.pl
3. Przedsiębiorcy, których wnioski (złożone za pośrednictwem urny w holu Urzędu lub przesłane pocztą) wymagają korekty czy uzupełnienia informowani są niezwłocznie (telefonicznie, mailowo, w formie wezwań pisemnych) o konieczności podjęcia niezbędnych czynności mających na celu sprawne zrealizowanie ich wniosków.
Zgodnie z komunikatem Ministerstwa Rozwoju z dnia 30.03.2020 r.) przedsiębiorcy informowani są, że wnioski CEIDG-1, w szczególności w zakresie daty rozpoczęcia, zawieszenia, wznowienia, zakończenia mogą być złożone w dowolnym terminie po ustaniu pandemii lub innych przeszkód tj. choroba.
4. W wyjątkowych, szczególnie uzasadnionych przypadkach możliwe jest bezpośrednie złożenie w wersji papierowej kompletnego, przygotowanego przez przedsiębiorcę wniosku dot. działalności gospodarczej, zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zezwoleń i licencji transportowych po wcześniejszym umówieniu się telefonicznie (tel. 68 45 64 330, tel. 68 45 64 313) na konkretny dzień i godzinę.
5. Informacja tel. 68 45 64 330, tel. 68 45 64 313, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
VIII. USŁUGI KOMUNALNE- ODBIÓR ODPADÓW.
Zapewniona jest usługa ciągłego odbioru odpadów od mieszkańców miasta Zielona Góra.
Biuro Gospodarki Odpadami – biuro obsługi interesantów na ul. Zjednoczenia 110 jest nieczynne.
Telefony kontaktowy 68 451 71 36, 68 451 55 01, 68 451 55 98; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
IX. Świadczenia rodzinne - biuro obsługi interesantów przy ul. Długiej 13 jest nieczynne.
Telefony kontaktowy 68 45 29 876, 68 45 29 864, 68 45 29 860, email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Link do informacji i kart usług wydziału https://bip.zielonagora.pl/procedury/3/wydzial/
Wnioski można składać przez ePUAP, EMPATIA ( https://empatia.mpips.gov.pl/
X. Dodatki mieszkaniowe i energetyczne:
Kontakt telefoniczny z urzędnikami 68 452 98 82; 452 98 80; 68 451 06 08,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W przypadku braku możliwości wydrukowania wniosków we własnym zakresie, istnieje możliwość ich pobrania na portierni budynku przy ul. Długiej 13 w Zielonej Górze.
XI. Sprawy mieszkaniowe i komunalne:
Kontakt telefoniczny z urzędnikami 68 47 94 534 lub 666 848 906; email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W holu budynku przy ul. Bohaterów Westerplatte 23 jest wystawiona skrzynka, gdzie można złożyć dokumenty w sprawach mieszkaniowych i komunalnych.
XII. Nieodpłatna pomoc prawna: punkty działają z wyłączeniem bezpośredniej obsługi mieszkańców; porady są udzielane tylko telefonicznie po uprzednim zapisaniu na nr tel. 68 45 64 834.
XIII. Płatności z tytułu zobowiązań podatkowych oraz innych zobowiązań cywilno-prawnych można dokonywać przelewem bankowym lub wpłacać bez prowizji w czynnych placówkach banku PKO BP na terenie miasta. Link do rachunków bankowych Urzędu Miasta. https://bip.zielonagora.pl/135/Numery_rachunkow_bankowych/
XIV. W przypadku braku możliwości złożenia pisma w formie elektronicznej: pisma można składać w wersji papierowej;
1) wrzucając do wystawionej skrzynki w holu budynku urzędu przy ul. Podgórnej 22 (Uwaga! nie dotyczy to pism w sprawach załatwianych osobiście, np. wniosku o dowód osobisty);
2) w wyjątkowych uzgodnionych wcześniej z właściwą komórką organizacyjną wypadkach możliwe jest osobiste złożenie dokumentów na parterze w budynku urzędu przy ul. Podgórnej 22 w specjalnie wyznaczonym miejscu; może tam przebywać tylko 1 interesant.
Na pismach wrzucanych do skrzynki lub składanych osobiście proszę podać nr tel. kontaktowego i/lub adres email.
XV. Zachęcamy do załatwiania spraw przez ePUAP.
Osoby, które go nie mają profilu zaufanego, mogą go potwierdzić za pośrednictwem bankowości elektronicznej, bez konieczności wizyty w urzędzie.
Pozwala to wszcząć każdą sprawę, a także składać pisma i większość wniosków wraz z załącznikami.
Elektroniczna skrzynka podawcza urzędu na platformie ePUAP adres: /umzg/SkrytkaESP
XVI. Nieczynne jest biuro obsługi interesantów oraz kancelaria ogólne urzędu w budynku na ul. Podgórnej 22.
XVII. Ogólna informacja:
- telefoniczna: 68 45 64 405,
- email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
XVIII. Telefony do komórek organizacyjnych dostępne na https://bip.zielonagora.pl - zakładka Urząd Miasta i w załączniku do ogłoszenia.
URZĄD MIASTA ZIELONA GÓRA
NUMERY TELEFONÓW
Wydział Spraw Obywatelskich
dowody osobiste tel. 68 47 51 834
zameldowania, wymeldowania tel. 68 475 18 23
Urząd Stanu Cywilnego
akt zgonu tel. 68 45 64 946 lub 943
akt urodzenia tel. 68 45 64 942 lub 945
zapewnienie do ślubu tel. 68 45 64 943 lub 945
Wydział Komunikacji tel. 68 45 64 909
Departament Przedsiębiorczości i Gospodarki Komunalnej
dodatki mieszkaniowe tel. 68 452 98 82 lub 80; 68 451 06 08,
działalność gospodarcza tel. 68 45 64 330 lub 313
gospodarka odpadami tel. 68 451 71 36
sprawy mieszkaniowe tel. 68 47 94 534 lub 666 848 906
Wydział Świadczeń Rodzinnych tel. 68 45 29 876, 860 i 864
Departament Rozwoju Miasta
sprawy budowalne tel. 68 45 64 514
ochrona środowiska tel. 68 47 55 650
warunki zabudowy tel. 68 45 44 655
Nieodpłatna Pomoc Prawna rejestracja tel. 68 45 64 834.
Departament Zarządzania Drogami tel. 68 45 64 417
Strefa Płatnego Parkowania tel. 68 475 56 51
Straż Miejska tel. 602 162 203
Rzecznik Praw Konsumentów tel. 68 45 64 306, Rzecznik Praw Mieszkańców tel. 68 45 64 316
Wydział Oświaty i Spraw Społecznych tel. 68 45 64 975
Wydział Sportu, Kultury i Turystyki tel. 68 45 64 309
Departament Finansowy tel. 68 45 64 609
Departament Inwestycji Miejskich tel. 68 45 64 203
Ogólna informacja telefoniczna: 68 45 64 405