Trudno wyobrazić sobie dzisiaj prowadzenie jakiejkolwiek działalności bez strony internetowej. Większość potencjalnych klientów rozpoczyna poszukiwania produktów i usług właśnie od internetu. Inwestycja w profesjonalną stronę internetową jest zatem konieczna, ale z czasem powinna się zwrócić. Można też spróbować samodzielnie zaprojektować swoją stronę internetową. Wówczas warto zwrócić uwagę na poniższe aspekty.
Przygotuj treść
Zanim zaczniesz zgłębiać tajniki kodowania oraz rozpoczniesz poszukiwania najlepszego programu do tworzenia stron internetowych, pomyśl o tym, co chcesz przekazać swoim klientom. Treść jest esencją Twojej strony i to jej opracowaniu powinno się poświęcić najwięcej czasu.
Przemyśl dobrze, co chcesz przekazać osobom, które będą odwiedzać serwis, bo w ten sposób kreujesz wizerunek Twojej firmy. Strona internetowa, to Twoja wizytówka w sieci i główne źródło informacji o Twojej firmie. Pamiętaj, że pierwszego wrażenia nie da się zrobić drugi raz!
Dopasuj do treści szatę graficzną
Strona internetowa, to przede wszystkim oprawa graficzna. O zasadach jej tworzenia można przeczytać choćby na stronie KreatywnyGrafik.pl. Tu również warto dobrze się zastanowić, a w razie potrzeby skonsultować z kimś, kogo gust cenimy.
Dobór kolorów i grafik może zachęcić odbiorcę do zapoznania się z treścią strony lub wręcz przeciwnie: może sprawić, że dana osoba opuści stronę bardzo szybko i nie zapozna się z naszą ofertą. Szata graficzna powinna nawiązywać do profilu działalności.
Innymi słowy, jeżeli zajmujesz się branżą rozrywkową, możesz sobie pozwolić na więcej. Tu nikogo nie będą szokować odważne kolory, czy wesołe grafiki. Jeżeli natomiast zajmujesz się doradztwem prawnym lub kredytowym, strona powinna być dużo bardziej stonowana. W przeciwnym razie może zostać odebrana jako nieprofesjonalna, a co za tym idzie, odbiorca raczej nie skorzysta z Twoich usług.
Zoptymalizuj stronę
Obecnie przeglądamy zasoby Internetu nie tylko na komputerach czy laptopach. Coraz częściej korzystamy w tym celu z urządzeń mobilnych takich jak smartfony czy tablety. Funkcjonalna strona internetowa musi być zatem zoptymalizowana pod kątem tych urządzeń. W przeciwnym wypadku ryzykujesz, że dość spora grupa odbiorców w ogóle nie będzie miała szansy na zapoznanie się z jej treścią.
To kolejna z przyczyn, która podkreśla to, jak ważne jest wcześniejsze przygotowanie treści i szaty graficznej strony. Mając zarys serwisu, łatwiej będzie wprowadzać modyfikacje w związku z optymalizacją pod urządzenia mobilne czy roboty analizujące serwisy.
Ogranicz reklamy
Jeżeli to możliwe, staraj się nie umieszczać zbyt wielu reklam na Twojej stronie. Powodują one, że witryna wolniej się ładuje. Nachalne, wręcz agresywne reklamy często skutecznie utrudniają kliknięcie w interesujący odbiorcę element.
Kilkukrotne kliknięcie treści promocyjnej, może skutecznie zniechęcić do dalszego zapoznawania się z serwisem. Jest to szczególnie uciążliwe, gdy strona jest otwierana na urządzeniu mobilnym. Zamiast nachalnych reklam, możesz spróbować podlinkowań w treści, zachęcając równocześnie do odwiedzenia strony reklamodawcy.
Taka opcja z pewnością spotka się z uznaniem odbiorców, którzy chętniej zapoznają się z treścią strony, jeżeli wcześniej nie będą musieli zamykać skaczących po ekranie okienek.