Call center własne, czy outsourcing?

Wiele firm, słysząc o skuteczności call center, decyduje się na wdrożenie tej usługi. Do wyboru są dwie ścieżki, jedna z nich to outsourcing tych usług, a drugi to wdrożenie ich we własnej firmie. Często wybór pada na drugą z tych możliwości. Jednak, czy na pewno własne call center to dobry pomysł?
Decydując się na usługi dobrych firm oferujących call crnter można liczyć na profesjonalne wsparcie sprzedaży. Czy takie same wyniki można osiągnąć wdrażając telesprzedaż w swojej firmie? Czy jest szansa na wykorzystywanie takich samych, profesjonalnych narzędzi? Czy można mówić o podobnej lub takiej samej skuteczności? Przeanalizujmy te zagadnienia.
Co trzeba mieć, aby wdrożyć sprzedaż przez telefon?
Aby wdrożyć usługi call center w swojej firmie, potrzebne są przede wszystkim fundusze (i to nie małe!). Dlatego, na sprzedaż przez telefon w swojej firmie decydują się tylko duże firmy, które mogą pozwolić sobie na wydanie sporej gotówki. Koszty uruchomienia profesjonalnego call center są spore. Nie jest to winą tylko kosztownego sprzętu i oprogramowania, ale przede wszystkim szkoleń. Aby pracownik mógł w sposób profesjonalny obsługiwać klientów na tym stanowisku, musi być odpowiednio przeszkolony. Co więcej, szkolenia powinien przechodzić regularnie. Jeżeli firma chce stworzyć wysokiej jakości dział sprzedaży przez telefon, musi zainwestować w pracowników. Znacznie bardziej opłacalnym jest zdecydowanie się na outsourcing call center jest to rozwiązanie tańsze, dobre zarówno dla mniejszych firm, jak i dla tych dużych, które jednak decydują się na takie kapanie tylko kilka razy do roku.
Co zapewniają dobre firmy call center?
Dobre firmy call center mają już to wszystko, co jest potrzebne, a zatem sprzęt, wiedze, dobrze wyszkolony personel. Firmy oferujące sprzedaż przez telefon zapewniają:
- Optymalizację kosztów wszystkie wydatki konieczne, aby kampania mogła trwać, są po stronie agencji,
- Wyspecjalizowanie firmy zatrudniają najlepszych konsultantów, zapewniając im ciągłe szkolenia,
- Oprogramowanie firmy call center używają spersonalizowanego oprogramowania, które może być ściśle dopasowane do specyfiki działalności klienta.
- Bezpieczeństwo danych firmy, które na dużą skale zajmują się telemarketingiem, wprowadzają do swoich firm zabezpieczenia najwyższej klasy.
Telesprzedaż to nie tylko dzwonienie do klientów. Dobre firmy oferują kontakt z klientem również poprzez inne drogi komunikacji, np. stronę www, email, live chat, video chat live, a nawet listy tradycyjne. W telesprzedaży bardzo ważne jest, aby współpracować z rzetelnymi dostawcami danych, którzy potrafią zarekomendować dobór grupy docelowej, co zawsze poparte jest danymi, a także z agencjami, które generują bazy danych. Najczęściej robi się to przez kampanie prowadzone w internecie, ale też kampanie sms czy voice mail.
Firmy call center oferują pomoc pry wsparciu sprzedaży (generowanie leadów, telesprzedaż , umawianie spotkań), przy obsłudze klienta (helpdesk, badania CATI, monitoring płatności) oraz w doradztwie (szkolenia z zakresu obsługi klienta)
Outsourcing usług stał się w ostatnim czasie bardzo popularny. Nie ma w tym niczego dziwnego firmy chcą, aby wszystkie działania, które dotyczą poprawy jakości funkcjonowania ich przedsiębiorstwa były na najwyższym poziomie, a to zawsze zapewniają specjaliści, których wyszkolenie we własnej firmie trwałoby zbyt długo lub wiązałoby się z nadmiernymi kosztami. Z usług outsourcingowych można korzystać zarówno w zakresie telemarketingu, rekrutacji pracowników i wielu, wielu inny dziedzinach. Redukcja kosztów, pozyskanie wysokiej klasy specjalistów, możliwość korzystania z najnowszego oprogramowania zalet jest wiele!
Chcąc, aby skuteczność telesprzedaży była naprawdę wysoka, warto usługę tę zlecić dobrym firmom, które mają doświadczenie i odpowiednie narzędzia, a także przeszkolonych i doskonale przygotowanych pracowników, którzy posiedli umiejętność prowadzenia rozmowy. Oczywiście, należy to bardzo dokładnie przemyśleć, ale zazwyczaj outsourcing opłaca się bardziej.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski