Ściany wizyjne należą do najbardziej efektownych nośników reklamowych. Uzyskuje się je dzięki połączeniu wielu mniejszych modułów, wykonywanych w różnych technologiach. Najnowocześniejszym rozwiązaniem są ekrany LED, pozwalające na osiągnięcie najciekawszych efektów – jakie dają możliwości i jakie są ich największe zalety?

Ekrany LED a LCD – różnice

Ekrany LED bazują na nowoczesnej technologii diod elektroluminescencyjnych, będących rozwiązaniem bardziej efektownym, trwałym i ekonomicznym od bardziej tradycyjnych opcji. Ściany wizyjne, czyli ogromne ekrany stworzone z wielu połączonych razem modułów, pozwalające na wyświetlanie treści reklamowych i informacyjnych, które docierają do wielu odbiorców, tradycyjnie były wykonywane z bezramkowych ekranów LCD. Niestety, są w takim przypadku widoczne połączenia pomiędzy poszczególnymi modułami, co negatywnie wpływa na jakość i odbiór obrazu. Dodatkowo często nie zapewniają one odpowiedniej wyrazistości obrazu, szczególnie w mocnym świetle. Najlepszą alternatywą jest ekran LED – moduły wykorzystujące tę technologię zapewniają jednolity obraz bez widocznych połączeń. Dzięki bardzo dużej wyrazistości i intensywności kolorów, w tym także czerni, można z ich pomocą uzyskać bardzo wysoką jakość obrazu, który będzie doskonale widoczny dla odbiorców nawet w mocnym świetle dnia. Dzięki temu rozwiązanie tego typu można zastosować także na zewnątrz, tworząc ścianę LED w przestrzeni miejskiej.

Pozostałe zalety ekranów LED

Ekrany ledowe posiadają wiele zalet, dzięki którym stały się najpopularniejszym rozwiązaniem przy tworzeniu instalacji audiowizualnych. Poza bardzo dużą wyrazistością i jakością obrazu, są także rozwiązaniem łatwiejszym w obsłudze i serwisie. Odznaczają się długą żywotnością i odpornością, dzięki czemu są ekonomiczne i mało problemowe. Ich montaż jest bardzo prosty i można sprawnie go wykonać, tworząc dowolną ścianę wizualną we wnętrzach i w przestrzeni miejskiej. Można również z ich pomocą wykonać instalację o dowolnych wymiarach, a nawet kształcie, dzięki czemu może być ona całkowicie spersonalizowana i dostosowana do danej przestrzeni.

Ekrany LED – dobór odpowiedniej rozdzielczości

Na rynku mamy dostęp do ekranów LED o różnej rozdzielczości, co oznacza, że w danych modułach o tej samej wielkości może znajdować się różna liczba diod – przykładowo, dostępne są modele o rozdzielczości 200x200 px lub 500x500 px. Im wyższa rozdzielczość, tym większa ilość diod mniejszych rozmiarów na danym ekranie. Wybór odpowiedniej rozdzielczości powinien być uzależniony od umiejscowienia ściany wizyjnej – jeśli znajduje się ona blisko odbiorców, warto zdecydować się na najwyższą rozdzielczość, zapewni ona bowiem najbardziej wyrazisty obraz.

Ekrany LED – cena

Ceny ekranów LED są zależne od wielkości danej konstrukcji oraz rozdzielczości i parametrów wybranych modułów – z tego względu najczęściej wyceny dokonuje się indywidualnie. Firmy zajmujące się dystrybucją tego typu rozwiązań audiowizualnych realizują każde zlecenie, kładąc nacisk na jego personalizację, by było zgodne ze wszystkimi oczekiwaniami i potrzebami klienta. Producent ekranów LED pozwala na stworzenie dowolnych instalacji z zastosowaniem tego typu rozwiązań, dzięki czemu można uzyskać unikalną przestrzeń reklamową, przeznaczoną do wnętrz lub na zewnątrz.

Decydując się na ekrany ledowe, warto skorzystać z oferty doświadczonej firmy, zapewniającej dostęp do rozwiązań najwyższej jakości. Dzięki temu można zyskać niezawodną ścianę wizyjną, która będzie stale wyświetlała wszystkie wybrane materiały, skutecznie przyciągając uwagę odbiorców.

Ekrany LED – jakie efekty można dzięki nim osiągnąć?