Jakie korzyści oferuje profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych?

Marketing internetowy ma wiele twarzy. Wyróżniamy między innymi content marketing, promocję w social media, optymalizację witryn internetowych, banery reklamowe, kampanie Google, systemy linków oraz sporo innych narzędzi. Bazowym instrumentem służącym promocji marki w internecie pozostaje jednak bez wątpienia pozycjonowanie stron internetowych, którego efektem w założeniu jest poprawa pozycji witryny w wynikach wyszukiwarek.

Dlaczego jednak to właśnie pozycjonowanie stron internetowych jest tak ważne, że niekiedy nazywane bywa wręcz fundamentem dla wszelkich innych innych strategii i narzędzi z zakresu e-marketingu? Jak powinno przebiegać naprawdę efektywne pozycjonowanie strony i jakimi wyznacznikami powinien cechować się taki proces? I wreszcie: czy można skutecznie pozycjonować stronę samodzielnie? Poniżej czytelnik znajdzie odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania.

Jakie rezultaty przynosi profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych?

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych ma na celu wypromowanie witryny co najmniej do TOP 10 wyników wyszukiwania. Dlaczego jednak jest to tak ważne? Rozliczne badania, których przedmiotem są nawyki użytkowników internetu dowodzą, że kolejne strony wyników wyszukiwania(druga dziesiątka, trzecia itd) tak naprawdę bardzo rzadko są w ogóle sprawdzane przez internautów. Stąd też prosty i oczywisty wniosek: uczynienie strony naprawdę widocznej dla potencjalnego klienta wymaga co najmniej TOP 10 dla danej wyszukiwarki, także jeżeli chodzi o działania lokalne - czyli np. pozycjonowanie Łomianki dla firm z tej okolicy.

Podstawową korzyścią z skutecznego pozycjonowania jest zwiększony ruch na stronie. Tutaj należy jednak dodać, że wzmożony ruch na witrynie np. e-sklepu wcale nie musi się w sposób wyraźny przekładać na poprawę wyników sprzedażowych. Przede wszystkim bardzo wiele zależy od tego, w jaki sposób jest prowadzone pozycjonowanie stron internetowych. Kolejny czynnik to rzecz jasna uzupełnienie pozycjonowania innymi formami marketingu, które spełniają nieco odmienne zadania.

Wyznaczniki profesjonalnego pozycjonowania

Była już mowa o tym, że pozycjonowanie stron internetowych nie może mieć na celu wyłącznie samej poprawy pozycji strony w wyszukiwarkach. Kluczowe jest również odpowiednie dobranie fraz kluczowych, tak aby poprzez wyszukiwarkę naprawdę trafić do grupy klientów będących targetem. Stąd też pozycjonowanie powinno obejmować nie tylko tzw. frazy ogólne lub też proste, ale również frazy long tail a także w niektórych wypadkach frazy brandowe.

Odpowiedni dobór fraz kluczowych wymaga naprawdę dobrego przygotowania merytorycznego. Pozycjonerzy opierają się tutaj na zaawansowanych analizach, które czynią pozycjonowanie o wiele bardziej efektywnym.

Samodzielne pozycjonowanie stron internetowych: czy warto?

Wielu przedsiębiorców stara się zaoszczędzić na pozycjonowaniu, korzystając z różnego typu poradników i samouczków dostępnych w sieci. Niestety, taka strategia przynosi oszczędność jedynie pozornie. Osiągnięcie TOP10 przez osobę, która nie jest specjalistą od SEO to zadanie praktycznie niewykonalne. Niższa pozycja strony w wyszukiwarkach będzie rzecz jasna wiązać się z mniejszym ruchem na witrynie, to zaś w oczywisty sposób implikuje gorsze wyniki sprzedażowe, niż te osiągane przez firmy inwestujące w profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych.