Szanowni Państwo, od 1 lutego 2021 r. Wydział Świadczeń Rodzinnych w Urzędzie Miasta Zielona Góra rozpoczyna przyjmowanie wniosków o świadczenie wychowawcze popularnie nazywane świadczeniem 500+.

Obecnie świadczenie jest przyznane do 31 maja 2021 r. W celu zapewnienia kontynuacji wypłaty tego świadczenia od czerwca 2021 r. niezbędne będzie złożenie nowego wniosku.

Wniosek można złożyć już od 1 lutego br. pod warunkiem, że zrobimy to elektronicznie. Wnioski w formie papierowej będą przyjmowane dopiero od 1 kwietnia br.

Wszystkie osoby, które złożą prawidłowo wypełnione wnioski w okresie od lutego do kwietnia otrzymają świadczenie już w czerwcu.

Zestawienie terminów wnioskowania o świadczenie wychowawcze

Miesiąc złożenia wniosku

Miesiąc rozpatrzenia wniosku i wypłaty świadczenia

Luty 2021

do 30 czerwca 2021

Marzec 2021

do 30 czerwca 2021

Kwiecień 2021

do 30 czerwca 2021

Maj 2021

do 31 lipca 2021

Czerwiec 2021

do 31 sierpnia 2021

Lipiec 2021

do 30 września 2021

Sierpień 2021

do 31 października 2021

Wnioski w formie elektronicznej można składać za pomocą:

  • portalu informacyjno-usługowego emp@tia,
  • elektronicznej platformy usług administracji publicznej epuap,
  • platformy usług elektronicznych PUE ZUS,
  • systemów teleinformatycznych banków.

Z uwagi na trwający w Polsce stan pandemii, zachęcamy szczególnie w tym roku Państwa do skorzystania z elektronicznej możliwości składania wniosku.

W przypadku braku takiej możliwości prosimy skorzystać z dostarczenia wniosków za pośrednictwem Poczty Polskiej lub wrzucając wypełniony wniosek do specjalnie przygotowanej skrzynki, która wystawiona jest przed budynkiem Wydziału Świadczeń Rodzinnych przy ul. Długiej 13 w Zielonej Górze.

Druk wniosku o świadczenie wychowawcze dostępny do pobrania na stronie Urzędu Miasta Zielona Góra.