Kiedy zatrudnić specjalistę SEO?

3 min czytania
Kiedy zatrudnić specjalistę SEO?

Obecnie żadna firma nie może obejść się bez własnej strony internetowej. Nieważne, czy to wielka korporacja, czy mały, lokalny biznes dzięki sieci marka zyskuje rozpoznawalność i ma szansę trafić do wielu nowych klientów. Aby jednak witryna spełniała swoje zadania, musi być widoczna w sieci a to ciężko jest osiągnąć bez profesjonalnego wsparcia specjalisty SEO.

Specjalista SEO na czym polega jego praca?

Strona internetowa ma niskie szanse na wybicie się wśród konkurencyjnych serwisów bez profesjonalnego pozycjonowania, czyli działań mających na celu osiągnięcie przez nią wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Aby witryna mogła być widoczna w sieci, potrzebny jest więc specjalista SEO np. https://matt-kozlowski.com/. Jest to osoba odpowiedzialna za opiekę nad daną stroną www pod kątem pozycjonowania, której głównym zadaniem jest wyprowadzenie witryny do TOP 10, czyli czołowych wyników w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie strony internetowej to wyjątkowo złożony i czasochłonny proces, obejmujący realizację wielu zadań. Składa się na niego przede wszystkim optymalizacja strony internetowej oraz link building, czyli działania prowadzone zarówno na witrynie, jak i poza nią. Specjalista SEO czuwa nad tym, by plan realizowanych zadań był indywidualnie dopasowany do danej witryny, odpowiadający jej bieżącym potrzebom oraz zgodny z przyjętymi zasadami, dzięki czemu cały proces będzie mógł przynieść spodziewane wyniki.

Do głównych zadań, składających się na pozycjonowanie strony internetowej, należą:

  • audyt witryny, by poznać jej mocne i słabe strony i zaplanować odpowiednią strategię pozycjonowania,
  • wprowadzenie ewentualnych poprawek w kodzie i budowie strony, by była bardziej przyjazna i dla użytkowników, i dla robotów wyszukiwarki, oceniających daną witrynę,
  • wypełnienie strony wartościowymi treściami wysokiej jakości,
  • optymalizacja zawartości serwisu pod kątem wybranych słów kluczowych,
  • budowanie silnego profilu linków oraz monitorowanie jakości linków przychodzących,
  • analiza działań konkurencji.

Specjalista SEO powinien do każdej strony podchodzić indywidualnie różne serwisy mają różne potrzeby, historię, budowę i odbiorców, dlatego zaplanowane działania powinny być szczegółowo dopasowane do danej witryny. Skuteczne pozycjonowanie wymaga przy tym kompleksowej obsługi strony, dlatego powinna zajmować się tym osoba o wysokich kwalifikacjach i wieloletnim doświadczeniu.

Czy Twoja strona potrzebuje pomocy specjalisty SEO?

Kiedy więc pomoc specjalisty SEO będzie niezbędna? W każdej sytuacji, kiedy strona internetowa nie odnotowuje wysokiej liczby wejść. Aby serwis mógł pełnić swoją funkcję, musi być widoczny w sieci a nie da się tego osiągnąć bez odpowiedniego pozycjonowania. Jeśli więc na stronę zagląda zaledwie garstka odbiorców, a w wynikach wyszukiwania Google znajduje się daleko poza pierwszą dziesiątką warto skorzystać z usług specjalisty SEO, który dopilnuje, by witryna stała się widoczna dla użytkowników Internetu.

Kluczowe znaczenie ma sprawienie, by dana strona internetowa wyprzedziła konkurencję i znalazła się jak najwyżej w naturalnych (czyli bez wykupienia reklam) wynikach wyszukiwania. Większość odbiorców, szukających danej usługi lub produktu w Internecie, zwraca uwagę na kilka pierwszych pozycji, wyświetlających się po wpisaniu wybranej frazy dlatego agencje SEO przykładają wagę do tego, by witryna mogła znaleźć się w TOP 5, a nawet TOP 3. Zwiększa to znacznie szansę na to, że dany użytkownik przejrzy ofertę znajdującą się na danej witrynie w efekcie strona odnotowuje o wiele wyższy ruch. Większa ilość odbiorców zainteresowanych konkretną usługą to także większa ilość potencjalnych klientów, a więc bardzo duża szansa na rozwój firmy. Obecność na szczycie listy Google to także niezawodny sposób na budowanie wizerunku marki.

Specjalista SEO czy warto?

Każda firma, pragnąca wypromować się w sieci, powinna skorzystać z usług doświadczonego specjalisty SEO, ponieważ wiąże się to z wieloma korzyściami. Profesjonalne pozycjonowanie przyczyni się do większej popularności marki, zwiększy ilość zainteresowanych nią odbiorców oraz pozwoli jej na znaczny rozwój.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

portalzielonagora_kf