Kiedy zatrudnić specjalistę SEO?

Obecnie żadna firma nie może obejść się bez własnej strony internetowej. Nieważne, czy to wielka korporacja, czy mały, lokalny biznes – dzięki sieci marka zyskuje rozpoznawalność i ma szansę trafić do wielu nowych klientów. Aby jednak witryna spełniała swoje zadania, musi być widoczna w sieci – a to ciężko jest osiągnąć bez profesjonalnego wsparcia specjalisty SEO.

Specjalista SEO – na czym polega jego praca?

Strona internetowa ma niskie szanse na wybicie się wśród konkurencyjnych serwisów bez profesjonalnego pozycjonowania, czyli działań mających na celu osiągnięcie przez nią wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Aby witryna mogła być widoczna w sieci, potrzebny jest więc specjalista SEO – np. https://matt-kozlowski.com/. Jest to osoba odpowiedzialna za opiekę nad daną stroną www pod kątem pozycjonowania, której głównym zadaniem jest wyprowadzenie witryny do TOP 10, czyli czołowych wyników w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie strony internetowej to wyjątkowo złożony i czasochłonny proces, obejmujący realizację wielu zadań. Składa się na niego przede wszystkim optymalizacja strony internetowej oraz link building, czyli działania prowadzone zarówno na witrynie, jak i poza nią. Specjalista SEO czuwa nad tym, by plan realizowanych zadań był indywidualnie dopasowany do danej witryny, odpowiadający jej bieżącym potrzebom oraz zgodny z przyjętymi zasadami, dzięki czemu cały proces będzie mógł przynieść spodziewane wyniki.

Do głównych zadań, składających się na pozycjonowanie strony internetowej, należą:

  • audyt witryny, by poznać jej mocne i słabe strony i zaplanować odpowiednią strategię pozycjonowania,
  • wprowadzenie ewentualnych poprawek w kodzie i budowie strony, by była bardziej przyjazna i dla użytkowników, i dla robotów wyszukiwarki, oceniających daną witrynę,
  • wypełnienie strony wartościowymi treściami wysokiej jakości,
  • optymalizacja zawartości serwisu pod kątem wybranych słów kluczowych,
  • budowanie silnego profilu linków oraz monitorowanie jakości linków przychodzących,
  • analiza działań konkurencji.

Specjalista SEO powinien do każdej strony podchodzić indywidualnie – różne serwisy mają różne potrzeby, historię, budowę i odbiorców, dlatego zaplanowane działania powinny być szczegółowo dopasowane do danej witryny. Skuteczne pozycjonowanie wymaga przy tym kompleksowej obsługi strony, dlatego powinna zajmować się tym osoba o wysokich kwalifikacjach i wieloletnim doświadczeniu.

Czy Twoja strona potrzebuje pomocy specjalisty SEO?

Kiedy więc pomoc specjalisty SEO będzie niezbędna? W każdej sytuacji, kiedy strona internetowa nie odnotowuje wysokiej liczby wejść. Aby serwis mógł pełnić swoją funkcję, musi być widoczny w sieci – a nie da się tego osiągnąć bez odpowiedniego pozycjonowania. Jeśli więc na stronę zagląda zaledwie garstka odbiorców, a w wynikach wyszukiwania Google znajduje się daleko poza pierwszą dziesiątką – warto skorzystać z usług specjalisty SEO, który dopilnuje, by witryna stała się widoczna dla użytkowników Internetu.

Kluczowe znaczenie ma sprawienie, by dana strona internetowa wyprzedziła konkurencję i znalazła się jak najwyżej w naturalnych (czyli bez wykupienia reklam) wynikach wyszukiwania. Większość odbiorców, szukających danej usługi lub produktu w Internecie, zwraca uwagę na kilka pierwszych pozycji, wyświetlających się po wpisaniu wybranej frazy – dlatego agencje SEO przykładają wagę do tego, by witryna mogła znaleźć się w TOP 5, a nawet TOP 3. Zwiększa to znacznie szansę na to, że dany użytkownik przejrzy ofertę znajdującą się na danej witrynie – w efekcie strona odnotowuje o wiele wyższy ruch. Większa ilość odbiorców zainteresowanych konkretną usługą to także większa ilość potencjalnych klientów, a więc bardzo duża szansa na rozwój firmy. Obecność na szczycie listy Google to także niezawodny sposób na budowanie wizerunku marki.

Specjalista SEO – czy warto?

Każda firma, pragnąca wypromować się w sieci, powinna skorzystać z usług doświadczonego specjalisty SEO, ponieważ wiąże się to z wieloma korzyściami. Profesjonalne pozycjonowanie przyczyni się do większej popularności marki, zwiększy ilość zainteresowanych nią odbiorców oraz pozwoli jej na znaczny rozwój.