W celu elektronicznego załatwienia spraw w CEIDG konieczne jest posiadanie:

1 - podpisu elektronicznego lub Profilu Zaufanego (bezpłatna alternatywa dla podpisu elektronicznego); pz.gov.pl;

2) - konta na stronie CEIDG.

www.ceidg.gov.pl

lub

www.firma.gov.pl

Aby uzyskać kwalifikowany podpis elektroniczny należy skontaktować się z wyspecjalizowaną firmą;

Podpis kwalifikowany możesz kupić u jednego z dostawców. Listę firm w Polsce znajdziesz na stronie NCCert

https://www.nccert.pl/

. Możesz też skorzystać z e-podpisu wydanego przez kwalifikowane podmioty w dowolnym kraju UE.

W celu utworzenia Zaufanego Profilu (bezpłatna alternatywa dla podpisu elektronicznego); należy założyć i potwierdzić Profil Zaufany online (za pośrednictwem bankowości elektronicznej nie wychodząc z domu) lub założyć Profil Zaufany przez Internet za pomocą strony internetowej pz.gov.pl i potwierdzić go w wybranym Punkcie Potwierdzającym: wskazanym na stronie: np. Urzędzie Wojewódzkim, Urzędzie Skarbowym, Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych lub Konsulacie.

Po założeniu Profilu Zaufanego niezbędne jest założenie konta na stronie CEIDG

www.ceidg.gov.pl

lub

www.firma.gov.pl

. W prawym górnym rogu strony proszę wybrać „Zaloguj” a następnie kliknąć w żółty baner „Załóż konto przedsiębiorcy”. Na podany przy rejestracji adres e-mail przyjdzie kod aktywacyjny. Po aktywacji konta należy zalogować się na stronie

www.ceidg.gov.pl

lub

www.firma.gov.pl

. Po prawidłowym zalogowaniu na konto CEIDG w prawym górnym rogu wyświetli się imię i nazwisko posiadacza konta. Z menu po lewej stronie można wybrać kategorię wniosku np. o wpis do CEIDG, o zmianę wpisu w CEIDG, o zawieszenie wykonywania działalność gospodarczej, o wznowienie wykonywania działalności gospodarczej; o wykreślenie przedsiębiorcy z CEIDG.

Organem ewidencyjnym dla przedsiębiorców – osób fizycznych prowadzących działalność gospodarcza jest minister właściwy do spraw gospodarki - Minister Przedsiębiorczości (

www.mr.gov.pl

).

Wszelkie informacje dotyczące CEIDG oraz problemów technicznych związanych z założeniem Profilu Zaufanego czy utworzeniem konta na CEIDG można uzyskać na Infolinii: 801 055 088 lub 22 765 6732 w dni robocze w godzinach 7.00 - 17.00 lub poprzez Centrum Pomocy – Urząd 24h (Wirtualny Urzędnik, rozmowa z konsultantem) na stronie

www.ceidg.gov.pl

lub

www.firma.gov.pl

.

Pozostałe sprawy urzędowe dot. m.in. działalności gospodarczej (zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach, zgłoszenie pracowników do ubezpieczeń, zarejestrowanie się jako podatnik VAT możesz załatwić on-line poprzez stronę

www.biznes.gov.pl

.

UWAGA!!!

Przedsiębiorcy, aby załatwić sprawy dotyczce CEIDG nie składają wniosków poprzez ePUAP

i nie wrzucają wniosków do skrzynki w holu Urzędu przy ul. Podgórnej 22!!!

Jedyną dedykowaną platformą dla przedsiębiorców jest strona CEIDG

lub

www.firma.gov.pl

W wyjątkowych, szczególnie uzasadnionych przypadkach, jest możliwe przyjęcie (za okazaniem aktualnego dowodu osobistego lub paszportu) kompletnego, przygotowanego przez przedsiębiorcę wniosku CEIDG-1 dot. prowadzenia działalności gospodarczej po wcześniejszym umówieniu (tel. 68 45 64 330, tel. 68 45 64 313).