Czy warto wykorzystać reklamę wideo w Internecie?

Czy warto wykorzystać reklamę wideo w Internecie? Jeśli zastanawiasz się, czy ta forma marketingu jest dla Ciebie dobrą opcją, sprawdź, jakie ma zalety. Szczegóły znajdziesz w dzisiejszym wpisie. 

  1. Czym jest reklama wideo w Internecie?
  2. Dlaczego warto inwestować w reklamy wideo w Internecie? 

Interesuje Cię reklama wideo, ale nie jesteś pewny, które medium wybrać? Lepszą opcją jest telewizja czy wideo w Internecie?

Wszystko zależy od tego, jak liczna jest Twoja grupa docelowa. Jeśli masz produkty, przeznaczone dla masowych odbiorców, lepsza może okazać się telewizja. To dlatego, że koszty jednostkowe kontaktów są w tym medium nadal niższe niż w Internecie. Średnia oglądalność telewizji w Polsce wynosi około 4 godzin dziennie – to bardzo dużo.

Jeśli jednak grupa odbiorców Twojego produktu nie jest liczna, chciałbyś dotrzeć z komunikatem nie do kilku milionów osób, a do paruset tysięcy odbiorców. Dodatkowo chciałbyś mieć możliwość targetowania komunikacji ze względu na specyficzne dla tej grupy zainteresowania. W takiej sytuacji reklama wideo może mieć znaczącą przewagę.

Czym jest reklama wideo w Internecie? Z jakich jeszcze powodów warto inwestować w reklamy wideo w Internecie? Podpowiadamy w poniższym artykule.  

Czym jest reklama wideo w Internecie?

Czym jest reklama wideo w Internecie? Otóż może być to dokładnie ta sama standardowa reklama znana nam z telewizji. Tego typu reklamy można emitować na różnych platformach VOD. Można również emitować ją na przykład w popularnym serwisie YouTube, gdzie aktualnie większa część publikowanych tam treści dzielona jest trwającymi kilkanaście lub kilkadziesiąt sekund blokami reklamowymi. W przypadku serwisów takich jak Facebook czy Instagram trzeba wziąć pod uwagę wytyczne platformy – głównie związane z proporcjami filmów. Tu częściej znajdziemy wymagane proporcje 1:1, 9:16 – niż znane z telewizji 16:9.

Dlaczego warto inwestować w reklamy wideo w Internecie?

Do zalet reklamy wideo w Internecie zalicza się przede wszystkim możliwość targetowania. A zatem Twoje treści będą się wyświetlały tylko tym odbiorcom, którzy faktycznie mogą być zainteresowani Twoimi produktami czy usługami, podczas gdy reklama w telewizji jest wyświetlana wszystkim, którzy w danym momencie oglądają konkretny program. Potencjalnych klientów możesz dobierać ze względu na takie cechy jak płeć, lokalizacja, wiek, zainteresowania czy zwyczaje zakupowe.

Kolejną zaletą reklamy wideo w Internecie jest niski próg wejścia. Aby zlecić kampanię telewizyjną, powinieneś nastawić się na inwestycje na poziomie kilkuset tysięcy złotych. W przypadku wideo w Internecie np. w serwisie YouTube można realizować kampanie za kilkaset złotych dziennie.

Materiał do telewizji to też spory wydatek, bo jeśli wydajemy tak dużo na emisje – to należy zadbać, aby film był dobrej jakości. W przypadku wideo w Internecie – oczywiście możemy inwestować w drogą produkcję, ale również możemy skorzystać z licznych template’ów, które oferują platformy.

Lista plusów obejmuje także różnorodność formatów czy globalny zasięg. Ponadto otrzymujesz wszystkie dane w czasie rzeczywistym. I także w czasie rzeczywistym można optymalizować wszelkie działania – na przykład do prezentowania wideo tym osobom, które potencjalnie w danym momencie są bardziej zainteresowane wyświetlaną w reklamie treścią.

Dlaczego warto inwestować w kampanie wideo w Internecie? Podobnie jak reklama telewizyjna, reklama wideo oddziałuje przez dźwięk i ruchomy obraz. Wpływa pozytywnie na zapamiętanie marki. Buduje wśród odbiorców świadomość marki, a jej pozytywny odbiór wpływa na wizerunek promowanego produktu. Takie reklamy mogą znacząco zwiększyć ruch na stronach firmowych oraz średni czas, jaki spędzają na danym serwisie użytkownicy. Wielu przedsiębiorców zauważyło też, że reklamy wideo skutecznie zwiększają sprzedaż produktów i usług.

Produkcja reklamy wideo jest zazwyczaj tańsza, próg wejścia znacząco niższy niż w TV. Dodatkowo możliwość targetowania odbiorców znacznie większa. Jeśli zatem zależy Ci na tym, aby dotrzeć precyzyjnie do potencjalnych klientów i zwiększyć swoją sprzedaż oraz zyski, kampania wideo w Internecie może być jedną z opcji, które warto rozważyć.