Od 1 marca Zielona Góra jest jeszcze bardziej cyfrowa! Wszystko za sprawą nowej miejskiej aplikacji TransparentneJST, która umożliwia nam za pomocą smartfona zgłaszanie różnego rodzaju miejskich problemów m.in. uszkodzonych dróg, chodników czy latarni. – To dowód na to, że nasze miasto staje się coraz bardziej innowacyjne i przyjazne mieszkańcom – przekonuje wiceprezydent Dariusz Lesicki.

Warto przypomnieć, że 1 lutego w mieście ruszyła już nowa internetowa platforma eUrząd, dzięki czemu zielonogórzanie otrzymali możliwość m.in. wygodnego uzyskania wypisu i wyrysu w studium miejscowym, złożenia wniosku o położeniu lokalu w strefie rewitalizacji czy też wykonania opłat za nieruchomości.

Teraz mamy kolejną nowość – aplikację mobilną na smartfony TransparentneJST, która w wielowymiarowy sposób wspiera i ułatwia kontakt mieszkańców z zielonogórskim magistratem. Jak dokładnie?

Zgłoś awarię!

Jedną z jej najważniejszych funkcji jest możliwość zgłoszenia usterek na terenie miasta. Jeżeli zobaczymy np. niedziałającą latarnię, uszkodzony parkomat, to możemy wykonać zdjęcie, a później załączyć fotografię wraz z krótkim opisem i lokalizacją w specjalnym panelu aplikacji TransparentneJST. Nasze uwagi zostaną przekazane do urzędu miasta, a my będziemy mogli na bieżąco śledzić status zgłoszenia. Obecnie w aplikacji dostępne są podstawowe kategorie zgłoszeń, w zależności od potrzeb zielonogórzan będą rozszerzane o nowe.

- Musimy pamiętać, że miejskie służby nie wszędzie są obecne w danym momencie, nie każdy problem jest dla nas od razu widoczny. Dlatego, aby wsłuchać się w głosy zielonogórzan, przyśpieszyć i ułatwić kontakty z magistratem, stworzyliśmy aplikację, która wygodny dla wszystkich sposób będzie wskazywała miejsca, awarie i usterki, na które należy zwrócić uwagę – wyjaśnia wiceprezydent Dariusz Lesicki. – Dziś niemal już każdy posiada smartfona, dlatego jestem przekonany, że dzięki temu systemowi, jako mieszkańcy, skorzystamy na tym wszyscy – dodaje.

Ogłoszenia i konsultacje społeczne

Nie mniej ważnym elementem TransparentneJST jest otrzymywanie na bieżąco informacji od miasta np. o zbliżających się wydarzeniach, remontach czy alertach pogodowych. Co ważne, każdy użytkownik otrzymuje możliwość przeglądania ich w aplikacji według podziału na kategorie.

Urząd miasta regularnie prowadzi również konsultacje społeczne, które dotyczą m.in. planowanych inwestycji czy t zmian w planach miejscowych. I tutaj również ujawniają się zalety nowej miejskiej aplikacji! Teraz każdy mieszkaniec za pomocą TransparentneJST może wypełniać ankiety dotyczące danej sprawy, otrzymywać powiadomienia o planowanych konsultacjach, o ich rozpoczęciu, a także o publikacji wyników.

Cyfrowa Zielona Góra

- Niewątpliwie jest to kolejna cegiełka w budowie cyfrowej tożsamości miasta – zaznacza D. Lesicki. – Zielona Góra już teraz postrzegana jako lider innowacyjności, m.in. w takich obszarach jak elektromobilność. Nie zapominajmy jednak, że jesteśmy również zagłębiem IT, możemy pochwalić się takimi firmami jak np. GAMP, Streamsoft, ADB a także wschodzącym Codetain. Jestem przekonany, że przy udziale lokalnych przedsiębiorców z czasem uda nam się rozszerzyć i udoskonalić miejskie cyfrowe usługi – twierdzi wiceprezydent.

Aplikację pobrać można darmowo ze sklepów Google Play i App Store. Jej poszczególne opcje są również dostępne w wersjach przeglądarkowych: zgłoszenia problemów i miejskie ogłoszenia na stronie

zielonagora.wkontakciejst.pl

Załączniki