Poniżej instrukcja dostępu do systemu rezerwacyjnego w celu umówienia wizyty w Wydziale Komunikacji

1. Rezerwacja terminu wizyty w Urzędzie Miasta Zielona Góra za pośrednictwem strony internetowej

https://rezerwacja.zielona-gora.pl/

dotyczy wyłącznie Wydziału Komunikacji.

2. Kto może skorzystać z systemu rezerwacji i jakich spraw dotyczy rezerwacja wizyty:

System rezerwacyjny umożliwia Mieszkańcom Miasta oraz przedsiębiorcom mającym siedzibę w Zielonej Górze usprawnienie obsługi poprzez wybór dogodnych terminów na osobiste załatwienie w siedzibie Wydziału Komunikacji spraw:

1) rejestracji pojazdu nowego, sprowadzonego lub zakupionego na terytorium RP;

2) wymiany dowodu rejestracyjnego oraz tablic rejestracyjnych z wyróżnikiem FZI dla mieszkańców Dzielnicy Nowe Miasto,

3) odbioru dowodu rejestracyjnego;

4) pozostałych sprawy z zakresu rejestracji pojazdu (wymiany dokumentów, zmiany, demontażu pojazdu, wpisu: hak, LPG etc.);

5) praw jazdy (profil kandydata na kierowcę, wymiany, zmiany, odbioru);

6) zgłoszenie zbycia/nabycia pojazdu.

3. Jak technicznie zarejestrować termin wizyty w Wydziale Komunikacji:

1) wymagania techniczne systemu rezerwacji:

a) połączenie z siecią Internet (dostęp do danych komórkowych w przypadku smartfona),

b) przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie na ekranie komputera serwisów stron www zgodnych ze standardami HTML5, CSS3 i ECMAScript 6;

2) aby zarezerwować wizytę, należy:

a) wejść na stronę internetową

https://rezerwacja.zielona-gora.pl/

b) wybrać właściwą usługę,

c) wybrać termin wizyty,

d) wpisać dane właściciela oraz pełnomocnika, jeśli został ustanowiony

e) wpisać nr rejestracyjny pojazdu lub 5 ostatnich cyfr nr VIN pojazdu (jeśli usługa dotyczy wybranych usług z zakresu rejestracji pojazdu),

f) zatwierdzić powyższe dane przechodząc do zakładki PRZEJDŹ DO PODSUMOWANIA,

g) wpisać dane rezerwującego (w tym wymagany adres e-mail i nr telefonu),

h) zapoznać się i zaakceptować regulamin (instrukcję);

i) wysłać rezerwację.

3) po wykonaniu czynności z pkt 1 do rejestrującego wizytę, na podany adres email jest wysłane potwierdzenie rezerwacji

4. Ilość rezerwacji, terminy i godziny wizyt:

1) jedna rezerwacja internetowa upoważnia do załatwienia tylko jednej sprawy; każda kolejna sprawa wymaga ponownej rezerwacji internetowej;

2) rezerwacji internetowej można dokonywać z maksymalnie 60-dniowym wyprzedzeniem;

3) terminy wizyt w ramach systemu rezerwacji są związane z godzinami obsługi interesanta w Wydziale Komunikacji:

a) poniedziałek od 7:30 do 16:30,

b) wtorek -od 7:30 do 15:00,

c) środa - piątek od 7:30 do 14:30;

4) rejestrujący wizytę podczas procesu rezerwacji podaje adres e-mail oraz nr telefonu, które powinny należeć do osoby, której dotyczy wizyta;

5) umówiony interesant jest kierowany do stanowiska obsługi przez pracownika Wydziału Komunikacji;

6) osoby, które nie mogą skorzystać z rezerwacji internetowej (z przyczyn technicznych) proszone są o kontakt telefoniczny z Wydziałem Komunikacji pod nr 68 4564 903 lub 68 4564 903 906.

5. Anulowanie, odrzucenie, przeoczenie terminu rezerwacji:

1) rezerwujący wizytę ma możliwość anulowania rezerwacji poprzez zakładkę w wiadomości mailowej wysłanej po zatwierdzeniu rezerwacji oraz obowiązek anulowania rezerwacji po podjęciu decyzji o zrezygnowaniu z terminu wizyty;

2) zabrania się dokonywania rezerwacji terminów w celu ich dalszego przekazywania (w tym odstąpienia lub odsprzedania);

3) administrujący systemem rezerwacji odrzuca rezerwację w przypadku, gdy stwierdzi, iż rejestrujący wizytę podał fikcyjne dane dot. nr rejestracyjnego lub 5 ostatnich cyfr nr VIN (np. 00000) lub w przypadku gdy wybrana została niewłaściwa usługa;

4) stwierdzenie niezgodności danych dotyczących pojazdu i właściciela zgłoszonych przy rezerwacji od podanych osobiście podczas umówionej osobistej wizyty, skutkuje odmową bezpośredniej obsługi interesanta;

5) przeoczenie terminu wizyty nie upoważnia do skorzystania z systemu rezerwacji poza obowiązującą instrukcją.

6. Ochrona danych osobowych

Skorzystanie z systemu rezerwacji wiąże się z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych, tj. adresu e-mail, opcjonalnie również numeru telefonu przez Urząd Miasta Zielona Góra, ul. Podgórna 22, 65-424 Zielona Góra - w celu rezerwacji terminu wizyty w Wydziale Komunikacji i jej obsługi a docelowo w celu realizacji usług publicznych w zakresie rejestracji pojazdów lub praw jazdy. Skorzystanie z systemu rezerwacji wiąże się również z wyrażeniem zgody na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji dotyczącej rezerwacji wizyty. Administratorem tak zebranych danych osobowych jest Prezydenta Miasta Zielona Góra, ul. Podgórna 22, 65-424 Zielona Góra. Dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w systemie rezerwacji w celu realizacji procesu internetowej rezerwacji wizyt i nie będą przekazywane innym odbiorcom. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści jej danych oraz możliwość ich poprawiania.

Podanie danych jest dobrowolne, choć niezbędne w celu rezerwacji terminu wizyty.