#ZnamTeNumery – to kampania społeczna realizowana przez Komendę Główną Policji wspólnie z Telewizją Puls oraz Fundacją „Pod Dębem”. Do działań włączyła się również Poczta Polska. Kampania adresowana jest do seniorów i ich bliskich, a jej twarzami są bohaterowie serialu Telewizji Puls „Lombard. Życie pod zastaw”.

Celem działań w ramach kampanii #ZnamTeNumery jest wypracowanie zasad bezpieczeństwa dla seniorów (łatwy i zrozumiały algorytm zachowań w sytuacji potencjalnego zagrożenia oszustwem). Ponadto uświadomienie seniorów oraz ich najbliższych na temat niebezpieczeństw i metod oszustw, z jakimi mogą się nieświadomie spotkać. Natomiast młodsze pokolenie ma stanowić ekipę wsparcia dla bliskich osób, w starszym wieku.

Nazwa kampanii #ZnamTeNumery nawiązuje do kultowych tekstów i mówi o numerach (telefonu) do dzielnicowego i bliskich oraz o „numerach” jakie robią oszuści.

Twarzami akcji są znani i lubiani aktorzy z flagowego serialu Telewizji Puls „Lombard. Życie pod zastaw”, tj. Dominik Dąbrowski, Małgorzata Szeptycka i Henryk Gołębiewski. 6 listopada o 19.00 TV Puls zaplanowała specjalny odcinek „Lombardu”, poświęcony tematyce niebezpieczeństw, jakie grożą Seniorom.

Główne obszary, które będą poruszane w ramach kampanii to:

  • bezpieczeństwo w sieci,
  • oszustwa na „legendę”.

Założenia Kampanii #ZnamTeNumery to:

  1. uświadomienie sobie jak ważne jest ustalenie hasła „rodzinnego” – to tajne słowo klucz, które znają tylko najbliżsi, które potwierdzi, że po drugiej stronie jest osoba prawdziwa, a nie podszywająca się;
  2. poznanie dzielnicowego i posiadanie do niego numeru telefonu, który Senior powinien mieć zapisany w widocznym miejscu np. na lodówce i w kontaktach telefonicznych;
  3. posiadanie listy telefonów do najbliższych osób, do których w każdej chwili mogą zadzwonić/napisać i te pomogą w weryfikacji sytuacji (tzw. 3 numery bezpieczeństwa);
  4. zapamiętanie motta „sprawdzaj, nie ufaj” – czyli, aby Seniorzy nie przekazywali np. osobie podającej się za pracownika banku hasła do konta, a rozłączyli się i zadzwonili do banku np. do opiekuna konta. W sytuacji, kiedy dzwoni pseudopolicjant, że wnuczek miał wypadek, to również by zadzwonili do wnuczka, rodzica, żeby zweryfikować sytuacje, a nie przekazywali pieniędzy.

Na potrzeby kampanii uruchomiona została strona internetowa

https://znamtenumery.pl/

.

Film Kampania społeczna #ZnamTeNumery

Pobierz plik Kampania społeczna #ZnamTeNumery

(format mp4 - rozmiar 12.06 MB)

Pliki do pobrania

  • Ulotka w formacie A5

    795.23 KB
  • Plakat w formacie B2

    1.22 MB
  • Plakat w formacie A3

    1.03 MB
  • Plakat w formacie A2

    1.31 MB