Srebrna i Seledynowa na Chynowie z nową nawierzchnią i odwodnieniem

2 min czytania
Srebrna i Seledynowa na Chynowie z nową nawierzchnią i odwodnieniem

Na Chynowie zakończyły się prace przy dwóch ulicach, które do tej pory dawały się we znaki kierowcom i mieszkańcom. W Zielonej Górze pojawiła się nowa konstrukcja drogi, wymieniony przepust oraz rozwiązania odwadniające mające chronić posesje przed deszczówką. Remonty zrealizowano w ramach miejskiej ofensywy drogowej.

  • Prace na ulicy Srebrnej
  • Remonty na Seledynowej i kontekst miejski

Prace na ulicy Srebrnej

Ulica Srebrna została wykonana na odcinku od granicy posesji Srebrna 48 do skrzyżowania z ul. Złotą. W ramach robót ułożono nową konstrukcję drogi i wymieniono przepust; nawierzchnia wykonana jest z kostki brukowej typu ekokwadrat. Tam również pojawiły się zjazdy i podejścia do furtek z kostki betonowej typu cegła — choć budowa zjazdów nie była przewidziana w pierwotnym projekcie.

“Pomimo tego, że projekt na wcześniejszym etapie budowy ul.Srebrnej nie zakładał budowy zjazdów, to w ramach realizacji zadania zostały one zrealizowane.”
— Irena Lutowska, dyrektor Departamentu Zarządzania Drogami w magistracie

Dodatkowo przy ul. Srebrnej wykonano drenaż francuski oraz odwodnienie liniowe, by zabezpieczyć posesje przed zalewaniem wodami opadowymi z powierzchni drogi i zjazdów.

“Na ulicy Srebrnej wykonano dodatkowo drenaż francuski oraz odwodnienie liniowe w celu zabezpieczenia posesji przed zalewaniem wodami opadowymi z powierzchni drogi i zjazdów.”
— Irena Lutowska, dyrektor Departamentu Zarządzania Drogami w magistracie

Remonty na Seledynowej i kontekst miejski

Ulica Seledynowa zyskała nawierzchnię na odcinku od skrzyżowania z ul. Oliwkową do skrzyżowania z ul. Srebrną; tam zjazdy przewidziano już w projekcie, a prace objęły podobny zakres wykończeniowy. Roboty odebrano w drugiej połowie października, a realizacja przebiegła zgodnie z harmonogramem.

Inwestycję, część zaplanowanej przez prezydenta Marcina Pabierowskiego ofensywy drogowej, zrealizowało Przedsiębiorstwo Bud-Dróg z Kożuchowa. Całość kosztowała prawie 1,4 mln zł.

na podstawie: Zielona Góra Urząd Miasta.

Autor: krystian