W 9 kolejnych autobusach jest montowane wyposażenie w Wolicy pod Warszawą i do końca tygodnia powinny zjawić się w Zielonej Górze. W sumie będzie 17 nowych autobusów przegubowych.
Autobusy są wyposażone w siniki nowej generacji spełniające normy EUR 6 w zakresie emisji spalin oraz rekuperację ( podczas hamowania pojazdu doładowywane są akumulatory).
Pojazdy te są niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację cało-pojazdową, nowy system informacji wizyjnej i głosowej, defibrylatory, automaty biletowe z różnymi formami zapłaty.
Po zarejestrowaniu autobusy te będą w marcu kierowane do obsługi linii komunikacyjnych.
Pojazdy te zastąpią bardzo już wyeksploatowane Jelcze i Many- średnia wieku pojazdów z tej grupy to 20,5 roku. Najstarszy jest z 1992 roku a ich przebiegi wynoszą od 1,0 mln do 1,5 mln kilometrów.
Chęć odsprzedania wycofywanych z eksploatacji pojazdów ogłosiliśmy na stronie MZK i wszystkie stare autobusy znalazły nabywców.
Jeden z nich otrzyma „drugie życie” – będzie woził pasażerów po płycie Lotniska w Babimoście.