Wołomin lub Warszawa, naprawa szyb samochodowych od ręki pod adresem http://autoszyby.com. Szybko, sprawnie i fachowo. Naprawiamy wyłącznie uszkodzenia kwalifikujące się do naprawy. W pozostałych przypadkach oferujemy usługi związane z wymianą szyby czołowej. Dysponujemy narzędziami umożliwiającymi naprawę każdego defektu oraz wymianę każdej szyby. Zapraszamy do odwiedzenia naszego serwisu w Warszawie lub Wołominie.

Szyba samochodowa jest bardzo wytrzymała. Mimo to, czasami ulega uszkodzeniom. Szczególnie narażone na odpryski i pęknięcia są szyby czołowe, gdyż to w nie trafia największa liczba kamyków oraz innych zanieczyszczeń znajdujących się na drodze. Drugim co do częstotliwości powodowania uszkodzeń czynnikiem determinującym to, że najbardziej podatna na pęknięcia jest właśnie szyba czołowa pojazdu – jeśli wierzyć ekspertom z NordGlass – są naprężenia, jakim poddawana jest ona w trakcie jazdy. I tak, okazuje się, że jazda po wyboistych drogach jest jednym z głównych powodów uszkodzeń szyb samochodowych. Jeździsz ulicami miasta Warszawa, pokonujesz trasy po bruku i kocich łbach, możesz być niemal pewien, że naprawa szyb samochodowych stanie się Twoim udziałem.

Naprawa szyb samochodowych – na czym polega?

Wymiana szyb samochodowych wiąże się z koniecznością usunięcia wszystkich zaczepów oraz listew, co oznacza, że po zamontowaniu nowej szyby nie znajdą się już one na swoich fabrycznych miejscach. Taki zabieg może sprawić, że nowa szyba będzie mniej trwała lub będzie powodowała jakiś dyskomfort w czasie jazdy. Ogólnie, przyjmuje się, że – gdy nie jest to naprawdę konieczne – zalecana jest napraw szyb samochodowych, a nie ich wymiana. A jak przebiega naprawa i polerowanie szyb?

Ocena stanu szyby

Wszystko zaczyna się od oceny stanu szyby oraz zakresu uszkodzenia. Nie wszystkie uszkodzenia kwalifikują się bowiem do naprawy. Naprawy nie można wykonać, jeśli pęknięcie, pajączek czy odprysk znajdują się w bezpośrednim polu widzenia kierowcy lub mogą zniekształcać obraz przez niego widziany.

W zależności od praktykowanej w warsztacie techniki naprawy uszkodzenie nie powinno mieć więcej niż od 5 do 20 milimetrów średnicy (dotyczy pajączków oraz odprysków) oraz nie powinno być dłuższe niż 20 centymetrów (dotyczy pęknięci). Naprawa pęknięć obostrzona jest jeszcze jednym warunkiem. Pęknięcia nie mogą się kończyć na krawędzi szyby lub pod uszczelką. Tego typu pęknięcia – niezależnie od swojej długości – kwalifikują szybę do bezpośredniej wymiany.

Nie zaleca się także napraw szyb mocno zniszczonych i porysowanych, z licznymi drobnymi odpryskami i pęknięciami, które same w sobie teoretycznie kwalifikują się do naprawy, ale ich liczba wskazuje na to, że szyba bardziej kwalifikuje się do wymiany niż naprawy.

Napawa szyby krok po kroku

Miejsce defektu jest najpierw gruntownie osuszane i oczyszczane. Usuwa się także znajdujące się w odprysku lub pęknięciu bąble powietrza. Następnie ubytek wypełnia się żywicą syntetyczną, utwardza i poleruje. Polerowanie szyby usuwa nadmiar żywicy z miejsca naprawy i wyrównuje jego powierzchnię. Naprawę wykonuje się wyłącznie od zewnątrz. Nie klei się ani nie wypełnia ubytków wewnątrz samochodu.

Naprawa szyb samochodowych w mieście Warszawa przywraca szybie do 95 do 100% wytrzymałości w uszkodzonym miejscu i trwa około godziny. Po naprawie szyba jest praktycznie tak samo trwała i mocna jak przed uszkodzeniem – nawet jeśli uszkodzeniem było dosyć spore pęknięcie.

Jak przebiega naprawa szyb samochodowych?