Mając na celu zagrożenie koronawirusem Prezydent Miasta Zielona Góra podjął decyzje dotyczące zmian w pracy Urzędu Miasta na czas epidemii. Co do zasady urząd od dnia 16 marca będzie nieczynny dla interesantów, natomiast nie przerywa pracy.
Kontakt z urzędnikami jest możliwy elektronicznie lub telefonicznie. Działa poczta elektroniczna urzędu oraz będzie odbierana poczta tradycyjna.
Adresy poczty elektronicznej komórek urzędu oraz adres elektronicznej skrytki podawczej Urzędu Miasta dostępny na
www.bip.zielonagora.pl
Zachęcamy do załatwiania spraw przez ePUAP. Osoby, które go nie mają profilu zaufanego, mogą go potwierdzić za pośrednictwem bankowości elektronicznej, bez konieczności wizyty w urzędzie. Ta metoda pozwala wszcząć każdą sprawę, a także składać pisma i większość wniosków wraz z załącznikami.
Nieczynne będą biura obsługi interesantów we wszystkich lokalizacjach urzędu oraz kancelaria ogólna urzędu.
Do budynków urzędu wpuszczani będą jedynie dyżurujący pracownicy.
Urząd Stanu Cywilnego ogranicza realizacje zadań.
Bez ograniczeń mieszkańcy Miasta (gdy zdarzenie nastąpiło w Zielonej Górze) mogą załatwić następujące sprawy:
· sporządzenie aktu zgonu (USC, tel. 68 45 64 946)
· sporządzenie aktu urodzenia (USC, tel. 68 45 64 942)
W szczególnych przypadkach - po uzgodnieniu telefonicznym (tel. 68 47518 34) możliwy będzie odbiór dowodu osobistego w Wydziale Spraw Obywatelskich
Płatności z tytułu zobowiązań podatkowych można przelewem elektronicznym lub dokonywać bez prowizji w każdej placówce banku PKO BP na terenie miasta.
W razie wyjątkowej konieczności osobistej wizyty w urzędzie jest możliwe tylko złożenie dokumentów na parterze w budynku urzędu przy ul. Podgórnej 22.
Ogólna informacja dostępna pod numerem tel. 68 45 64 839.