Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
. W tym celu należy przesłać email z określeniem sprawy jaką się chce załatwić wraz z skanami dokumentów. Po sprawdzeniu dokumentów otrzymacie Państwo zwrotny email o dacie i godzinie wizyty w urzędzie. Skrzynka email zostanie uruchomiona w poniedziałek o godz. 8.00.
Jeśli został zakupiony pojazd zarejestrowany w kraju, to należy zgłosić jego nabycie w ciągu 30 dni. Samo zgłoszenie nabycia jest wystarczające, aby nie zapłacić kary. Można to zrobić za pośrednictwem strony:
https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na-przyklad-sprzedaz-kupno-darowizne
. Zarejestrować pojazd można później, jak sytuacja epidemiologiczna się unormuje.
Jeśli pojazd został sprzedany, należy zgłosić jego zbycie w ciągu 30 dni -
https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na-przyklad-sprzedaz-kupno-darowizne
W przypadku braku podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego, zgłoszenia zbycia lub nabycie pojazdu, można przesłać tradycyjną pocztą.
Jednocześnie Prezydent Miasta Zielona Góra podjął decyzję, iż z uwagi na obecną sytuację epidemiologiczną nie będą podlegały karze pieniężnej (do odwołania):
- niedopełnienie obowiązku rejestracji pojazdu sprowadzonego z innego kraju Unii Europejskiej,
- zgłoszenia zbycia/nabycia pojazdu zarejestrowanego w kraju (z zastrzeżeniem, że osoba zobowiązana nie miała możliwości dokonania zgłoszenia w formie elektronicznej)
Możliwa jest internetowa rejestracja pojazdu lub jego wyrejestrowanie przez złożenie wniosku elektronicznego o rejestrację/wyrejestrowanie przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Systemów Pojazd i Kierowca zamieszczoną pod adresem
www.esp.pwpw.pl
z użyciem podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego.
Szczegółowy opis zakresu i warunków korzystania z Elektronicznej Skrzynki Podawczej Systemów Pojazd i Kierowca znajduje się na stronie:
www.esp.pwpw.pl/Account/Help
.