Z uwagi na epidemię spowodowaną koronawirusem Starosta Zielonogórski podjął decyzje dotyczące zmian w pracy Starostwa Powiatowego w Zielonej Górze oraz Delegatury w Sulechowie na czas epidemii. Co do zasady urząd od dnia 16 marca będzie nieczynny dla interesantów, natomiast nie przerywa pracy.
Kontakt z urzędnikami jest możliwy elektronicznie lub telefonicznie. Działa poczta elektroniczna urzędu oraz będzie odbierana poczta tradycyjna.
Adresy poczty elektronicznej komórek urzędu oraz adres elektronicznej skrytki podawczej Starostwa Powiatowego w Zielonej Górze oraz Delegatury Starostwa w Sulechowie dostępne są na:
https://bip.powiat-zielonogorski.pl/57/Wydzialy/
oraz nahttps://bip.powiat-zielonogorski.pl/
Najpilniejsze sprawy można przesyłać za pośrednictwem
ePUAP
, za pomocą podpisu kwalifikowanego na adres e-mail lub pocztą tradycyjną/kurierską dostarczaną na adres Starostwo Powiatowe w Zielonej Górze, ul. Podgórna 5, 65-058 Zielona Góra. Osoby, które nie mają profilu zaufanego, mogą go potwierdzić za pośrednictwem bankowości elektronicznej, bez konieczności wizyty w urzędzie. Ta metoda pozwala wszcząć każdą sprawę, a także składać pisma i większość wniosków wraz z załącznikami.ZAMKNIĘTY BĘDZIE RÓWNIEŻ WYDZIAŁ KOMUNIKACJI
Informujemy, że od dnia 16 marca 2020 r. Wydział Komunikacji będzie nieczynny dla interesantów.
Jeśli został zakupiony pojazd zarejestrowany w kraju, to należy zgłosić jego nabycie w ciągu 30 dni.
Można to zrobić za pośrednictwem strony:
https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na-przyklad-sprzedaz-kupno-darowizne
. Zarejestrować pojazd można później, jak sytuacja epidemiologiczna się unormuje.Jeśli pojazd został sprzedany, należy zgłosić jego zbycie w ciągu 30 dni -
https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na-przyklad-sprzedaz-kupno-darowizne
W przypadku braku podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego, zgłoszenia zbycia lub nabycia pojazdu, można przesłać tradycyjną pocztą/kurierem.
Możliwa jest internetowa rejestracja pojazdu lub jego wyrejestrowanie poprzez złożenie wniosku elektronicznego o rejestrację/wyrejestrowanie przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Systemów Pojazd
i Kierowca zamieszczoną pod adresem
https://bip.powiat-zielonogorski.pl/80/e-Urzad/
z użyciem podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego. Szczegółowy opis zakresu i warunków korzystania z Elektronicznej Skrzynki Podawczej Systemów Pojazd
i Kierowca znajduje się na stronie:
www.esp.pwpw.pl/Account/Help
.
Nieczynne będą biura obsługi interesantów w Starostwie Powiatowym w Zielonej Górze
oraz Delegaturze Starostwa w Sulechowie.
Do budynku urzędu wpuszczani będą jedynie pracownicy.
Zapraszamy do korzystania z infolinii:
- W sprawach praw jazdy i transportu: 68 45 27 543
- W sprawach rejestracji pojazdów: 68 45 27 502
- W sprawach związanych z wydziałem Architektury i Budownictwa: 68 452 75 33
- W sprawach związanych z wydziałem Ochrony Środowiska: 68 452 75 77
- W sprawach związanych z wydziałem Geodezji i Gospodarki Gruntami : 68 452 75 89, 68 452 75 86, 68 452 74 99, 68 452 75 30
- Pozostałe sprawy: 68 452 75 75 / 68 452 75 20