Z uwagi na pandemię spowodowaną koronawirusem wprowadzam zmiany
w zakresie obsługi interesantów w Starostwie Powiatowym w Zielonej Górze
oraz Delegaturze w Sulechowie.

Urząd realizuje wszystkie zadania o charakterze publicznym, przy czym podstawą obsługi interesantów urzędu jest kontakt telefoniczny lub elektroniczny,
w tym za pośrednictwem platformy

e-PUAP

.

Bezpośrednia obsługa interesantów urzędu jest możliwa w poszczególnych komórkach organizacyjnych urzędu tj. :

1) Wydział Architektury i Budownictwa

2) Wydział Ochrony Środowiska

3) Wydział Geodezji i Gospodarowania Gruntami

4) Wydział Edukacji i Sportu

5) Rzecznik Konsumentów

6) Biuro Obsługi Klienta

7) Wydział Komunikacji – przy czym bezpośrednia obsługa interesantów Referatu Rejestracji Pojazdów możliwa będzie wyłącznie po wcześniejszej rejestracji telefonicznej (numery telefonów poniżej), na wyznaczony dzień i godzinę przez pracowników referatu.

Adresy poczty elektronicznej komórek urzędu oraz adres elektronicznej skrytki podawczej Starostwa Powiatowego w Zielonej Górze oraz Delegatury Starostwa w Sulechowie dostępne są na:

https://bip.powiat-zielonogorski.pl/57/Wydzialy/

oraz na

https://bip.powiat-zielonogorski.pl/

Wnioski oraz inne dokumenty można przesyłać za pośrednictwem

e-PUAP

, za pomocą profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowanego na adres e-mail lub pocztą tradycyjną/kurierską dostarczaną na adres: Starostwo Powiatowe w Zielonej Górze, ul. Podgórna 5, 65-057 Zielona Góra. Osoby, które nie mają profilu zaufanego, mogą go potwierdzić za pośrednictwem bankowości elektronicznej, bez konieczności wizyty
w urzędzie. Ta metoda pozwala wszcząć każdą sprawę, a także składać pisma i większość wniosków wraz z załącznikami.

W przypadku braku możliwości złożenia pisma w formie elektronicznej, pisma można składać w wersji papierowej wrzucając je do wystawionej skrzynki w holu budynku urzędu (obok portierni) przy ul. Podgórnej 5 w Zielonej Górze oraz w holu Delegatury Starostwa Powiatowego w Sulechowie przy pl. Ratuszowym 8. Na pismach wrzucanych do skrzynki proszę podać numer telefonu kontaktowego i/lub adres e-mail.

Wydział Komunikacji realizuje zadania również w sposób elektroniczny, do czego Państwa bardzo zachęcamy:

Jeśli został zakupiony pojazd zarejestrowany w kraju, to obowiązek zgłoszenia jego nabycia został wydłużony do 180 dni. Termin ten dotyczy pojazdów nabytych od dnia 1 marca 2020 r. Można to zrobić za pośrednictwem strony:

https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na-przyklad-sprzedaz-kupno-darowizne

.

Jeśli pojazd został sprzedany, to obowiązek zgłoszenia jego zbycia został wydłużony do 180 dni. Termin ten dotyczy pojazdów zbytych od dnia 1 marca 2020 r. -

https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na-przyklad-sprzedaz-kupno-darowizne

.

Możliwa jest również internetowa rejestracja pojazdu lub jego wyrejestrowanie poprzez złożenie wniosku elektronicznego o rejestrację/wyrejestrowanie przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Systemów Pojazd i Kierowca zamieszczoną pod adresem

https://bip.powiat-zielonogorski.pl/80/e-Urzad/

z użyciem podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego.

Szczegółowy opis zakresu i warunków korzystania z Elektronicznej Skrzynki Podawczej Systemów Pojazd i Kierowca znajduje się na stronie:

www.esp.pwpw.pl/Account/Help

.

Zapraszamy do korzystania z infolinii:

- W sprawach praw jazdy i transportu:

Zielona Góra - 68 45 27 543

Delegatura Sulechów – 68 45 35 207

- W sprawach rejestracji pojazdów:

Zielona Góra - 68 45 27 502

Delegatura Sulechów – 68 45 35 204

- W sprawach związanych z wydziałem Architektury i Budownictwa:

Zielona Góra - 68 452 75 33; 68 452 75 01

Delegatura Sulechów – 68 45 35 214

- W sprawach związanych z wydziałem Ochrony Środowiska: 68 452 75 77

- W sprawach związanych z wydziałem Geodezji i Gospodarki Gruntami :

Zielona Góra - 68 452 75 47, 68 452 75 30; 68 452 75 39

Delegatura Sulechów – 68 45 35 203; 68 45 35 210

- Pozostałe sprawy: 68 452 75 75 / 68 452 75 20

REGULAMIN

23,66 kB