Szanowni mieszkańcy Powiatu Zielonogórskiego
Pomimo wprowadzenia strefy żółtej na obszarze całej Rzeczypospolitej Polskiej oraz stref czerwonych w wybranych powiatach i miastach
informujemy iż Starostwo Powiatowe w Zielonej Górze oraz Delegatura Starostwa Powiatowego w Sulechowie, działają w dotychczasowych godzinach, jednak z zachowaniem reżimu sanitarnego.
PROSIMY PAMIĘTAĆ O ZAKRYWANIU NOSA I UST!
Bardzo prosimy w miarę możliwości o osobiste załatwianie w urzędzie jedynie spraw pilnych, natomiast w sprawach, w których wizyta w urzędzie nie jest konieczna, proponujemy kontaktować się drogą telefoniczną i elektroniczną.
Kontakt z urzędnikami jest możliwy elektronicznie lub telefonicznie. Działa poczta elektroniczna urzędu oraz poczta tradycyjna.
Adresy poczty elektronicznej komórek urzędu oraz adres elektronicznej skrytki podawczej Starostwa Powiatowego w Zielonej Górze oraz Delegatury Starostwa w Sulechowie dostępne są na: https://bip.powiat-zielonogorski.pl/57/Wydzialy/ oraz na https://bip.powiat-zielonogorski.pl/
Sprawy można przesyłać za pośrednictwem e-PUAP, za pomocą profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowanego na adres e-mail lub pocztą tradycyjną/kurierską dostarczaną na adres Starostwo Powiatowe w Zielonej Górze, ul. Podgórna 5, 65-058 Zielona Góra. Osoby, które nie mają profilu zaufanego, mogą go potwierdzić za pośrednictwem bankowości elektronicznej, bez konieczności wizyty w urzędzie. Ta metoda pozwala wszcząć każdą sprawę, a także składać pisma i większość wniosków wraz z załącznikami.
Wydział Komunikacji:
Jeśli został zakupiony pojazd zarejestrowany w kraju, to należy zgłosić jego nabycie w ciągu 30 dni. Można to zrobić za pośrednictwem strony: https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na-przyklad-sprzedaz-kupno-darowizne. Zarejestrować pojazd można w późniejszym terminie, jak sytuacja epidemiologiczna się unormuje.
Jeśli pojazd został sprzedany, należy zgłosić jego zbycie w ciągu 30 dni -https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na-przyklad-sprzedaz-kupno-darowizne
W przypadku braku podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego, zgłoszenia zbycia lub nabycia pojazdu, można przesłać tradycyjną pocztą/kurierem.
Możliwa jest internetowa rejestracja pojazdu lub jego wyrejestrowanie poprzez złożenie wniosku elektronicznego o rejestrację/wyrejestrowanie przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Systemów Pojazd i Kierowca zamieszczoną pod adresem https://bip.powiat-zielonogorski.pl/80/e-Urzad/ z użyciem podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego.
Szczegółowy opis zakresu i warunków korzystania z Elektronicznej Skrzynki Podawczej Systemów Pojazd i Kierowca znajduje się na stronie: www.esp.pwpw.pl/Account/Help.
Zapraszamy do korzystania z infolinii:
- W sprawach praw jazdy i transportu: 68 45 27 543
- W sprawach rejestracji pojazdów: 68 45 27 502
- W sprawach związanych z wydziałem Architektury i Budownictwa: 68 452 75 33
- W sprawach związanych z wydziałem Ochrony Środowiska: 68 452 75 77
- W sprawach związanych z wydziałem Geodezji i Gospodarki Gruntami : 68 452 75 89, 68 452 75 86
- Pozostałe sprawy: 68 452 75 75 / 68 452 75 20