Z uwagi na epidemię spowodowaną koronawirusem Starosta Zielonogórski podjął decyzje dotyczące zmian obsługi interesantów Starostwa Powiatowego w Zielonej Górze oraz Delegatury w Sulechowie na czas epidemii.
Urząd nie będzie realizował bezpośredniej obsługi interesantów, z wyjątkiem Referatu Rejestracji Pojazdu. Przy czym urząd będzie realizował zadania w sposób ciągły i nie przerywa pracy.
Kontakt z urzędnikami jest możliwy wyłącznie elektronicznie lub telefonicznie. Poczta elektroniczna urzędu oraz poczta tradycyjna będą odbierane na bieżąco.
Adresy poczty elektronicznej komórek urzędu oraz adres elektronicznej skrytki podawczej Starostwa Powiatowego w Zielonej Górze oraz Delegatury Starostwa w Sulechowie dostępne są na:
https://bip.powiat-zielonogorski.pl/57/Wydzialy/
oraz nahttps://bip.powiat-zielonogorski.pl/
Wnioski oraz inne dokumenty można przesyłać za pośrednictwem
e-PUAP
, za pomocą profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowanego na adres e-mail lub pocztą tradycyjną/kurierską dostarczaną na adres: Starostwo Powiatowe w Zielonej Górze, ul. Podgórna 5, 65-057 Zielona Góra. Osoby, które nie mają profilu zaufanego, mogą go potwierdzić za pośrednictwem bankowości elektronicznej, bez konieczności wizytyw urzędzie. Ta metoda pozwala wszcząć każdą sprawę, a także składać pisma i większość wniosków wraz z załącznikami.
W przypadku braku możliwości złożenia pisma w formie elektronicznej, pisma można składać w wersji papierowej wrzucając je do wystawionej skrzynki w holu budynku urzędu (obok portierni) przy ul. Podgórnej 5 w Zielonej Górze oraz w holu Delegatury Starostwa Powiatowego w Sulechowie przy pl. Ratuszowym 8. Na pismach wrzucanych do skrzynki proszę podać numer telefonu kontaktowego i/lub adres e-mail.
Bezpośrednia obsługa interesantów urzędu jest możliwa wyłącznie w Referacie Rejestracji Pojazdów, po wcześniejszej rejestracji telefonicznej (numery telefonów poniżej), na wyznaczony dzień i godzinę.
Wydział Komunikacji będzie częściowo realizował również zadania w sposób elektroniczny, do czego Państwa w obecnej sytuacji bardzo zachęcamy:
Nabycie pojazdu zakupionego w kraju należy zgłosić w terminie 30 dni. Można to zrobić za pośrednictwem strony:
https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na-przyklad-sprzedaz-kupno-darowizne
Zbycie (sprzedaż) pojazdu należy zgłosić w terminie 30 dni. Można to zrobić za pośrednictwem strony:
https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na-przyklad-sprzedaz-kupno-darowizne
. Nieczynne będą biura obsługi interesantów w Starostwie Powiatowym
w Zielonej Górze oraz Delegaturze Starostwa w Sulechowie.
UWAGA: do urzędu będą wpuszczali wyłącznie pracownicy urzędu oraz
wcześniej zarejestrowani interesanci Referatu Rejestracji Pojazdów:
Zapraszamy do korzystania z infolinii:
- W sprawach praw jazdy i transportu: Zielona Góra - 68 45 27 543
Delegatura Sulechów – 68 45 35 207
- W sprawach rejestracji pojazdów: Zielona Góra - 68 45 27 502
Delegatura Sulechów – 68 45 35 204
- W sprawach związanych z wydziałem Architektury i Budownictwa:
Zielona Góra - 68 452 75 33; 68 452 75 01
Delegatura Sulechów – 68 45 35 214
- W sprawach związanych z wydziałem Ochrony Środowiska: 68 452 75 77
- W sprawach związanych z wydziałem Geodezji i Gospodarki Gruntami :
Zielona Góra - 68 452 75 47, 68 452 75 30; 68 452 75 39
Delegatura Sulechów – 68 45 35 203; 68 45 35 210
- Pozostałe sprawy: 68 452 75 75 / 68 452 75 20