Gazetki promocyjne sklepów dla szukających oszczędności na zakupach

Obecnie duża część polskich sklepów wydaje gazetki promocyjne. Możemy skorzystać z gazetek w formie elektronicznej lub papierowej. Dzięki dobrym gazetkom promocyjnym mamy szansę bez wychodzenia z domu zapoznać się z asortymentem sklepu, a także zaplanować najbardziej dogodny termin na zakupy.

Gazetki promocyjne sklepów

Popularne gazetki promocyjne sklepów dostępne są w formie papierowej (papierowe gazetki znajdują się zazwyczaj przy wejściu do sklepu) lub elektronicznej na Egazetka.com. Gazetki promocyjne w formie elektronicznej cieszą się uznaniem klientów dbających o środowisko. Warto zdawać sobie sprawę, że duże sklepy wydają materiały promocyjne nawet kilka razy w tygodniu. Często spotykamy się także z oddzielnymi gazetkami dla każdego działu (na przykład gazetki działu warzywa i owoc, czy gazetki działu kosmetycznego). Ilość papieru potrzebnego do tworzenia gazetek jest ogromna. Do tego materiały te służą nam zaledwie przez kilka minut.

Gazetki elektroniczne umożliwiają nam zapoznanie się z aktualnymi promocjami bez konieczności wychodzenia z domu (wystarczy, że posiadamy dostęp do internetu). W niektórych sieciach sklepów gazetki promocyjne obowiązują również w sprzedaży internetowej. Zanim skorzystamy z gazetki promocyjnej online, koniecznie sprawdźmy, czy obowiązuje ona w sklepie, w którym zamierzamy zrobić zakupy.

Planowanie zakupów

Pamiętajmy, że śledzenie gazetek promocyjnych nie wystarczy, jeżeli nie nauczymy się planować zakupów. To właśnie planowanie jest kluczem do oszczędzania. Gazetki mogą nam jedynie w tym pomóc. Osoby, które planują swoje zakupy spędzają w sklepie mniej czasu niż inni, dodatkowo wydają mniej. Niemal zawsze udaje się im kupić wszystkie potrzebne produkty. Posiadanie listy zakupów może chronić przed impulsywnym kupowaniem.

Zakupy przez internet

Jednym z lepszych sposobów na zaoszczędzenie pieniędzy jest robienie zakupów online. Praktyka pokazuje, że robiąc zakupy w sklepach internetowych wydajemy mniej (nawet jeżeli ceny są w nich nieco wyższe niż w sklepach stacjonarnych), marnujemy też znacznie mniej czasu, który możemy spożytkować na ważne dla nas rzeczy.

Uważajmy na sztuczki marketingowców

Osoba, której zależy na oszczędnościach powinna dowiedzieć się jak najwięcej o zabiegach marketingowych stosowanych w sklepach. Warto zdawać sobie sprawę, że sklepy zaprojektowane są w taki sposób, żebyśmy zostawili w nich jak najwięcej pieniędzy. Żeby dojść do działów, gdzie znajdują się najczęściej kupowane produkty klient musi przejść cały sklep (a przy okazji zapoznać się z pozostałym asortymentem). Produkty, których sklep chce się pozbyć najbardziej znajdują się na wysokości naszego wzroku (a my sięgamy po nie intuicyjnie). Do zakupu mają nas przekonać ceny kończące się na 99 groszy (udowodniono, że klienci chętniej sięgają po produkt, który kosztuje 4.99 zł niż 5 zł).

Muzyka w sklepie ma nas zrelaksować, a także skłonić do dłuższych zakupów. Pieczenie pieczywa, czy grillowanie kurczaka na miejscu to natomiast skuteczny sposób, żeby skłonić do wydania większej sumy pieniędzy osoby, które przyszły do sklepu głodne.