Podstawą skutecznej klasyfikacji w Google są 2 podstawowe elementy: działania on-page SEO oraz off-page SEO.
Podczas pozycjonowania stron internetowych należy brać pod uwagę wiele czynników. Jednym z nich jest tzw. ux experience, czyli pozytywne doświadczenie użytkownika na stronie. Obecnie jest to jeden z najważniejszych czynników, który jest brany pod uwagę przez algorytmy Google, które decydują o miejscu w rankingu. User experience to kompendium strategii projektowania stron internetowych, które ma przekonać użytkowników do pozostania na stronie. Następnie celem jest zatrzymanie ich przez jak najdłuższy czas i doprowadzenie do interakcji z witryną. Sprawdź najlepszą ofertę: pozycjonowanie Bydgoszcz
Google stosuje metrykę znaną jako CTR (clickthrough rate), aby zmierzyć doświadczenie użytkownika przed naszą witryną. CTR lub współczynnik klikalności to liczba kliknięć, które otrzymuje link do naszej strony w SERP na każde 100 razy, kiedy ten link się pojawia.
Gdy CTR jest wysoki, jest to sygnał dla Google, że nasza strona jest ważna dla użytkowników, a tym samym przynosi większą wartość dla osób wyszukujących informacji. Jest to więc istotny powód, aby pozycja w rankingu wzrosła.
Dobry projekt strony internetowej jest kluczowy. Należy ją zaprojektować w taki sposób, aby wyświetlała się prawidłowo na wszystkich dostępnych urządzeniach na rynku - smartfonów, tabletów, notebooków itd.
Kolejnym kluczowym elementem UX jest szybkość ładowania. Wyobraź sobie atrakcyjną stronę, która przemawia do odwiedzających i szybko się ładuje. Jest wtedy większe prawdopodobieństwo, że obecni na stronie użytkownicy zostaną Twoimi klientami. Jeśli odwiedzający musi długo czekać na wyświetlenie się strony, prawdopodobnie zaniecha próby i przejdzie do konkurencji.
Struktura strony, tworzenie doświadczeń, które przekonują odwiedzających do nawigacji po stronie i interakcji z nią oraz wysokiej jakości treść to bardzo ważne czynniki, które powodują, że użytkownik ma przyjemne doświadczenia i chętniej podejmuje decyzję zakupową.