Nowy Inteligentny System Transportu w Zielonej Górze choć ma szereg zalet, to jednak wciąż budzi wiele pytań i wątpliwości wśród kierowców. Dlaczego nie możemy skręcić w lewo z ul. Bohaterów Westerplatte w ul. Ułańską? Czemu autobusy mają priorytet? Co stało za tym, że na danym skrzyżowaniu „skrócono” światła?
- Na wszystkie te pytania postaramy się państwu odpowiedzieć na naszym nowym miejskim fanpage’u na Facebooku – tłumaczy Krzysztof Staniszewski z departamentu zarządzania drogami w zielonogórskim magistracie. - Profil ITS Zielona Góra ma służyć komunikacji z mieszkańcami, tak aby rozwiać ich wszelkie wątpliwości. Będzie to także miejsce, gdzie będzie można zwrócić nam uwagę, na rozwiązania drogowe, które zdaniem części kierowców są błędne. Zapewniam, że wszystkie sygnały dokładnie przeanalizujemy.
Jednocześnie „drogowcy” proszą wszystkich zielonogórzan o wyrozumiałość w pierwszych miesiącach działania systemu. - Będzie to czas, który, zarówno dla nas, jak i dla wykonawcy, stanowić ma okres badań i testów funkcjonowania ITS. W ostatnim czasie wykonywane były różne symulacje komputerowe, których celem było usprawnienie warunków ruchu i poprawa bezpieczeństwa, niemniej końcowe pomiary w terenie, których celem będzie weryfikacja przyjętych założeń, przeprowadzimy na wiosnę przyszłego roku, gdy ruch się ustabilizuje. Wtedy tez zaczniemy wprowadzać ewentualne poprawki – zapowiada K. Staniszewski.