Badanie CATI – wszystko na jego temat

Termin „CATI” z pewnością niewiele mówi większości z nas. Jak jednak okazuje się w praktyce, bardzo często jesteśmy poddawani CATI, czyli Computer Assisted Telephone Interview. W praktyce, jest to badanie rynku, mające na celu zrozumieć nasze nastawienie do danej rzeczy lub elementu, z którym mieliśmy do czynienia. Bardzo często rozmowy CATI polegają na ocenie pracy osoby, która kontaktowała się z konkretnej firmy, właśnie z nami. Możemy opowiedzieć o naszych odczuciach co do rozmowy z daną osobą i ocenić ją w anonimowym badaniu rynku, którym jest właśnie CATI.

Jak wykonywać badania rynku CATI?

Naturalnie, samo badanie cati wykonywane jest przy pomocy specjalistów, którzy mają odpowiednią wiedzę i skrypty do tego przeznaczone. Samodzielnie nie jesteśmy w stanie realizować badań rynkowych, dlatego musimy wesprzeć się pomocą specjalistów w tej dziedzinie. Na całe szczęście nie brakuje ich, dzięki czemu będziemy w stanie przeprowadzić takie badania przy pomocy odpowiednich osób, które zdobędą dla nas wiedzę od naszych klientów. Dzięki niej, będziemy w stanie realizować raporty związane chociażby z jakością obsługi w naszej firmie. Jest to niezywkle ważne, ponieważ w większości wypadków jest coś, nad czym można dodatkowo pracować. Dlatego też, warto wiedzieć, jakie zdanie mają o naszej marce, czy też naszych produktach lub usługach ludzie, którzy są naszymi klientami.

Ankiety dostępne w CATI są przygotowane w taki sposób, aby nasz klient nie odczuł tego w negatywny sposób. Starannie przygotowany scenariusz i ankieta są przygotowywane po to, aby nie zajmować klientom zbyt dużo czasu. Cała rozmowa prowadzona jest dynamicznie, przez co nie zajmuje dużo czasu, ani nie męczy naszych klientów. Jest to bardzo istotne, ponieważ w badaniach CATI nie każdy chce brać udział. Natomiast te osoby, które zgodzą się na krótką ankietę, muszą odczuć, iż jest to rozmowa konkretna, która jest ukierunkowana pod konkretne informacje. Jeśli jest szybka, jasna i klarowna, wtedy nasi klienci chętnie udzielają odpowiedzi na nasze pytania, natomiast na samym końcu dziękują nam uprzejmie za rozmowę.

Jak widać, badanie CATI to bardzo istotny element rynku, z którym często mamy do czynienia na co dzień. Korzystają z niego największe marki, które chcą mieć kontrolę nad tym, jak są postrzegani przez swoich klientów. Natomaist wszelkie wnioski z ankiet mogą posłużyć nam do tego, aby rozwijać naszą firmę i świadczyć coraz to lepsze usługi dla wszystkich, którzy są nimi zainteresowani.